  • 1. Data: 2004-08-18 06:57:28
    Temat: zameldowanie - czy istnieje obowiązek meldunku czasowego?
    Od: "ropucha" <r...@a...pl>

    Witam

    Osoba jest zameldowana na pobyt stały w mieście X, nie przebywa tam już od
    kilku lat. Moje pytania są następujące: czy miała obowiązek zameldować się
    gdzieś czasowo, czy można wobec niej wyciągnąć jakieś konsekwencje prawne
    (typu kary lub czegoś podobnego a jeżeli tak, to jaki urząd jest do tego
    uprawniony) Bedę wdzięczna za odpowiedzi

    ropucha

  • 2. Data: 2004-08-18 18:29:21
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    tam już od
    > kilku lat. Moje pytania są następujące: czy miała obowiązek

    Ustawa o ewidencji ludności:

    Art. 10. 1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym
    samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się
    na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby,
    licząc od dnia przybycia.
    2. Osoba, która przybywa do zakładu hotelarskiego albo do zakładu
    udzielającego pomieszczenia w związku z pracą, nauką, leczeniem się
    lub opieką społeczną, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały
    lub czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.

    > czy można wobec niej wyciągnąć jakieś konsekwencje prawne

    Kodeks wykroczeń:

    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku
    meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

    > jaki urząd jest do tego
    > uprawniony

    Np. policja

    -> http://usenet.pomocprawna.info