  • 11. Data: 2004-07-18 10:00:10
    Temat: Re: zameldowanie czasowe
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    KrzysiekPP wrote:
    > A nawet jakbym chcial ... a wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje powie
    > NIE ... bo NIE, to co ?

    Dla niego jest §2
    "Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany."

    KG

  • 12. Data: 2004-07-18 10:35:23
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP"

    > A nawet jakbym chcial ... a wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje powie
    > NIE ... bo NIE, to co ?

    Czyn karalny musi być zawiniony, by stanowił wykroczenie. Czy wtenczas można
    postawić zarzut niedopełnienia obowiązku ? Raczej nie. Pozostanie
    odpowiedzialność wynajmującego.

    ---
    Podr..

    Tomasz

  • 13. Data: 2004-07-18 10:36:40
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Goha"

    > a czy to sie uznaje jako karalnosc?
    > tzn czy jak ktos potrzebuje zaswiadczenie o niekaralnosci to nie
    > dostanie bo byl karay?

    Ukaranie na karę grzywny lub nagany nie jest zgłaszane do Krajowego Rejestru
    Karnego. Więc karta jest czysta.

    ---
    Pzdr.

  • 14. Data: 2004-07-18 10:42:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz wrote:
    > Czyn karalny musi być zawiniony, by stanowił wykroczenie. Czy wtenczas można
    > postawić zarzut niedopełnienia obowiązku ? Raczej nie.

    Czy ja wiem... Jest przecież możliwość zameldowania się bez zgody
    właściciela...

    KG

  • 15. Data: 2004-07-18 11:11:54
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "kam"

    > Czy ja wiem... Jest przecież możliwość zameldowania się bez zgody
    > właściciela...

    To prawda, ale zależy jaki charakter miał mieć pobyt. Jeżeli wynajem miał
    trwać krócej niż 2 miesiące, to zarzut można postawić. Jak był dłuższy lub
    na czas nieoznaczony to raczej nie.
    Ale to dyskusyjne mając na względzie orzeczenie TK i treść nowego
    rozporządzenia - które IHMO - jest dalej nie zgodnie z treścią wyroku
    Trybunału.

    ---
    Pzdr.

  • 16. Data: 2004-07-18 13:03:48
    Od: "Pawel Tanski" <t...@p...com>

    > Czy ja wiem... Jest przecież możliwość zameldowania się bez zgody
    > właściciela...

    Bez zgody właściciela może być ciężko.
    Ale to kraj wielkich możliwości. :)

    PT

  • 17. Data: 2004-07-18 13:05:42
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A nawet jakbym chcial ... a wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje powie
    > NIE ... bo NIE, to co ?

    Wezcie tez pod uwage, ze jesli na niego doniose, to nie bede mial juz
    gdzie mieszkac ... ;)

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 18. Data: 2004-07-18 16:50:12
    Od: "Kev" <k...@e...pg.gda.pl>

    > Oj grozi, grozi:
    > Art. 147. § 1. Kodeksu Wykroczeń :Kto nie dopełnia ciążącego na nim
    > obowiązku meldunkowego,
    > podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    >
    > I jest to dość powszechne wykroczenie osądzane w sądach grodzkich (obok
    86,
    > 51 kw)

    dorzuce sie z pytaniem....

    ... czy w przypadku mieszkania bez zameldownia ma znaczenie ile czasu to
    trwa???
    np. jesli mieszka sie od 6 lat? ;-)

  • 19. Data: 2004-07-18 20:27:49
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kev"

    > dorzuce sie z pytaniem....
    >
    > ... czy w przypadku mieszkania bez zameldownia ma znaczenie ile czasu to
    > trwa???
    > np. jesli mieszka sie od 6 lat? ;-)

    Ma takie znaczenie, iż 5 pierwszych lat zamieszkiwania nie będą podlegać
    karze, z uwagi, że karalność za wykroczenia ustaje po upływie roku. Dopiero
    wszczęcie postępowania powoduje wydłużenie tego okresu do 2 lat.
    A generalnie może mieć wpływ na wymiar kary.

    ---
    Pzdr.

    Tomek