  • 1. Data: 2004-07-17 15:12:33
    Temat: Co zrobić? (Zepter)
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Moze podpowiecie, co powinien zrobić bohater tej historii?

    Było sobie małżeństwo. Kilka lat temu podpisało umowę na zakup garnków
    Zeptera na kredyt (kredytu udzielał Zepter), za kwotę X. Umowa była na męża.
    Po spłaceniu 1/3 X małżeństwo postanowiło się rozwieść. Ponieważ żadne z
    nich nie chciało brać tych garnków wraz z kredytem, po wezwaniu do zapłaty
    kolejnej raty garnki zostały oddane. Wystawiono na nie pokwitowanie. Przez 3
    lata był spokój, nagle z byłym już mężem skontaktowała się jakaś firma
    windykacyjna (działająca na polecenie Zeptera), domagająca się zapłaty kwoty
    równej 2xX. Po przesłaniu informacji o zwrocie garnków i przesłaniu kopii
    pokwitowania, firma zamilkła. Po kolejnych 3 latach odezwała się inna firma
    windykacyjna, która oświadczyła, że przejęła sprawy poprzedniej i zażądała
    kwoty 4xX.
    Co powinien zrobić ten człowiek? Czy przypadkiem cała sprawa się nie
    przedawniła, skoro firma przez 3 lata nie upominała się o należność?

    pozdrawiam

    Monika

  • 2. Data: 2004-07-17 15:34:02
    Temat: Re: Co zrobi??? (Zepter)
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    idiom <i...@w...pl> wrote:

    > By??o sobie ma????e??stwo. Kilka lat temu podpisa??o umow?? na zakup garnków
    > Zeptera na kredyt (kredytu udziela?? Zepter), za kwot?? X.

    ROTFL... Kredyt na garnki brzmi tak komicznie, że ciekawy jestem kiedy
    ktoś wymyśli by sprzedawać zapałki na kredyt, wraz z umową rzecz jasna.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2004-07-17 16:34:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jul 2004, Miernik wrote:
    [...]
    >+ > Zeptera na kredyt (kredytu udziela?? Zepter), za kwot?? X.
    >+
    >+ ROTFL... Kredyt na garnki brzmi tak komicznie

    Czekaj. Kredyt na najtańszą lodówkę nie brzmi komicznie, a na
    droższy od niej komplet garnków tak ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-07-17 16:41:42
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam
    [...
    > ROTFL... Kredyt na garnki brzmi tak komicznie, że ciekawy jestem kiedy
    > ktoś wymyśli by sprzedawać zapałki na kredyt, wraz z umową rzecz jasna.
    ...]
    Poza tym, ze twoja wypowiedz nic nie wnosi to mam pytanie czy dla Ciebie
    jest rowniez dziwne wziecie kredytu na telewizor za 3 tys, wieze stereo za 2
    tys. czy tez komputer za 2,5 tys ? Bo przy tym chyba nie jest dziwne wziecie
    kredytu na garnki Zeptera czasami wartych ladnych kilka tysiecy ? Kredyt na
    zakup zapalek ? Hmm, zalezy jakich, zrobionych wlasnorecznie przez Armaniego
    lub Gucciego z ich podpisem to i owsze, no i rzecz jasna z umowa i
    certyfikatem :)

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Żadnych wirusków :)

  • 5. Data: 2004-07-17 18:06:39
    Temat: Re: Co zrobić? (Zepter)
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2004 17:12:33 +0200, idiom naskrobał(a):

    przedawniła sie po 2 latach.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-07-17 18:16:07
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sat, 17 Jul 2004 17:12:33 +0200, idiom naskrobał(a):

    > przedawniła sie po 2 latach.

    Hmmm.. A nie po trzech?

  • 7. Data: 2004-07-17 22:44:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ od ostatniego uznania roszczenia minęło mniej więcej 6 lat (przy
    pierwszej windykacji nie uznał roszczenia, więc nie przerwano biegu
    przedawnienia), to nie ma to większego znaczenia. Podejrzewam, że po
    odebraniu garnków nie wykreślili gościa z rejestru dłużników. I kolejno
    sprzedają jego dług kolejnym firmom.

  • 8. Data: 2004-07-17 23:02:50
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jaroslaw Soja wrote:
    > Hmmm.. A nie po trzech?

    sprzedaż - po dwóch

    KG

  • 9. Data: 2004-07-18 06:23:11
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > kredytu na garnki Zeptera czasami wartych ladnych kilka tysiecy ?

    Nie "wartych kilka tysiecy", ale "kosztujacych kilka tysiecy". To zasadnicza
    róznica.

    Wszystkie rzeczy w Teleshopach nie sa warte pieniedzy ile kosztuja. Podobnie
    jest z Zepterami, Rainbowami itp.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 10. Data: 2004-07-18 06:54:13
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przegl?dam pl.soc.prawo
    a tam u?ytkownik kam pisze:

    > sprzeda? - po dwóch
    Z tym, ?e firma ma roszczenie nie z tytu?u sprzeda?y lecz kredytu.