  • 1. Data: 2002-03-15 12:37:55
    Temat: zaległy urlop do końca marca?
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    Zostało mi do wykorzystania 12 dni zaległego urlopu do końca marca. Jak to
    właściwie jest?
    Muszę iść, czy można go zostawić na później. Czy jeśli będę chciał do końca
    marca wykorzystać, to zakład może odmówić?

    SOTB

  • 2. Data: 2002-03-15 12:51:32
    Temat: Re: zaległy urlop do końca marca?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Sotb" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    końca
    > marca wykorzystać, to zakład może odmówić?

    Nie ma prawa odmówić. Ma obowiązek Cię wypchnąć na ten urlop, bo w razie
    kontroli PIP ma problem. Gdybyś bardzo nie chciał iść na ten urlop, to
    słyszałem o przypadkach, że oświadczenie pracownika, że on bardzo nie chce
    iść jeszcze na urlop chroniło cztery litery pracodawcy, ale nie wiem, czy
    jest to usankcjonowane prawnie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-03-15 13:51:31
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > iść jeszcze na urlop chroniło cztery litery pracodawcy, ale nie wiem, czy

    Dowiedziałem się w kadrach, że "później wypiszą jakieś uzasadnienie" (na
    okoliczność przyszłej kontroli - śmiem domniemywać) niepuszczenia pracownika
    na urlop. Czy pracodawca jest zobowiązany pisemnie uzasadnić mi odmowę.
    Przyznam, że zależy mi na tym urlopie i stąd takie wnikliwe pytania.

    SOTB

  • 4. Data: 2002-03-15 13:59:49
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    > na urlop. Czy pracodawca jest zobowiązany pisemnie uzasadnić mi odmowę.
    > Przyznam, że zależy mi na tym urlopie i stąd takie wnikliwe pytania.

    Art. 161. Pracodawca jest obowi?zany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na czę?ci. Co
    najmniej jedna czę?ć urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych dni
    kalendarzowych.

    Jak pisałem _podobno_ usprawiedliwieniem pracodawcy może być prośba
    pracownika, że on nie chce. Nic innego nie pomaga (a nawet to znam tylko ze
    słyszenia).
    Inna sprawa, że niektórzy pracownicy są tak potrzebni, że pracodawcy wolą
    płacić kary niż puścić ich na urlop.
    Jak bardzo Ci zależy, to proponuję złożyć wniosek urlopowy na rejestr
    podawczy (jeżeli jest u pracodawcy) albo posłać poleconym za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru - żebyś miał dowód, że pracodawca dostał wniosek.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-03-15 14:21:21
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    (...)
    > Jak bardzo Ci zależy, to proponuję złożyć wniosek urlopowy na rejestr
    > podawczy (jeżeli jest u pracodawcy) albo posłać poleconym za zwrotnym
    > potwierdzeniem odbioru - żebyś miał dowód, że pracodawca dostał wniosek.

    Dziękuję Ci za tak szczegółowe wyjaśnienie.

    Pozdrawiam
    SOTB

  • 6. Data: 2002-03-15 14:23:12
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dziękuję Ci za tak szczegółowe wyjaśnienie.

    Sorki, zgubiłem jeszcze najważniejszy paragraf (wszystko oczywiście z KP)
    Art. 168. Urlopu nie wykorzystanego zgodnie z planem urlopów należy
    pracownikowi udzielić najpóĄniej do końca pierwszego kwartału następnego
    roku kalendarzowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-03-15 19:45:42
    Od: e...@p...onet.pl (Marek Janczur)

> [...]
    > słyszenia).
    > Inna sprawa, że niektórzy pracownicy są tak potrzebni, że pracodawcy wolą

    Cześć,
    Z mojej praktyki wynika, że PIPa w ogóle nie bierze takich oświadczeń pod
    uwagę, wychodząc z założenia, że pracownik może podpisać wszystko
    (szczególnie na żądanie pracodawcy), ale nie zwalnia to pracownika z
    możliwości korzystania z przysługujących mu praw, ani pracodawcy z ciążących
    na nim obowiązków (zapytano mnie: a jak pracownik podpisze, że się zrzeka
    wynagrodzenia za wykonaną pracę, to też mu pan nie wypłaci?).
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]