    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaległy urlop do końca marca?
    Date: Fri, 15 Mar 2002 14:59:49 +0100

    Użytkownik "Sotb" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:3c91fc21@news.vogel.pl...
    > Dowiedziałem się w kadrach, że "później wypiszą jakieś uzasadnienie" (na
    > okoliczność przyszłej kontroli - śmiem domniemywać) niepuszczenia
    pracownika
    > na urlop. Czy pracodawca jest zobowiązany pisemnie uzasadnić mi odmowę.
    > Przyznam, że zależy mi na tym urlopie i stąd takie wnikliwe pytania.

    Art. 161. Pracodawca jest obowi?zany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na czę?ci. Co
    najmniej jedna czę?ć urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych dni
    kalendarzowych.

    Jak pisałem _podobno_ usprawiedliwieniem pracodawcy może być prośba
    pracownika, że on nie chce. Nic innego nie pomaga (a nawet to znam tylko ze
    słyszenia).
    Inna sprawa, że niektórzy pracownicy są tak potrzebni, że pracodawcy wolą
    płacić kary niż puścić ich na urlop.
    Jak bardzo Ci zależy, to proponuję złożyć wniosek urlopowy na rejestr
    podawczy (jeżeli jest u pracodawcy) albo posłać poleconym za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru - żebyś miał dowód, że pracodawca dostał wniosek.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775