  • 1. Data: 2003-09-01 12:02:51
    Temat: zaległe alimenty- jak ugryźć ten problem?
    Od: " Kasia" <k...@N...gazeta.pl>

    Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi w następującej sprawie:
    10 lat temu Państwo X postanowili się rozstać. Doszło do rozwodu w wyniku
    którego dziecko zostało przy ojcu (zgodziła się na to jego matka) i sąd
    zasądził od Pani X alimenty płatne każdego jiesiąca. Pani X w pogoni za nową
    miłością wyjechała za granicę, a konkretnie do Niemiec i tam wyszła za mąż za
    Polaka.jakieś 3 lata temu starała się o obywatelstwo niemieckie, mieszka tam
    na stałe. Od momentu rozwodu zalega z alimentami. Ojciec dziecka nie dociekał
    na drodze sądowej tych alimentów, ale syn ,który obecnie ma 24 lata chciałby
    je odzyskać. I stąd moje pytanie jak w temacie. Czy będzie miał ku temu
    instrumenty prawne (ze względu na jej miejsce zamieszkania poza Polską). czy
    powinnien złożyć w sądzie wniosek o waloryzację tych alimentów (w wyroku
    jeszcze figuruje kwota w starych złotych)/ Co dalej z tym robić, czy jest
    jakaś instytucja w kraju bądź w Niemczech, która pomogłaby to załatwić. Będę
    wdzięczna za wszelką pomoc.

    Pozdr. kasia

  • 2. Data: 2003-09-03 07:36:30
    Temat: Re: zaległe alimenty- jak ugryźć ten problem?
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kasia <k...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bivchb$a3n$...@i...gazeta.pl...
    . Od momentu rozwodu zalega z alimentami. Ojciec dziecka nie dociekał
    > na drodze sądowej tych alimentów, ale syn ,który obecnie ma 24 lata
    chciałby
    > je odzyskać.

    pozew o podwyzszenie alimentow i regres /od regresu wpis / dokladnie podac
    adres matki

> [...]
    > jeszcze figuruje kwota w starych złotych)/ Co dalej z tym robić, czy jest
    > jakaś instytucja w kraju bądź w Niemczech, która pomogłaby to załatwić.

    pozew pismem ( maszynowym/komputerowym) spelniajacy warunki pisma
    procesowego 187 k.p.c

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-03 14:24:13
    Od: Dredd<...@...pl>

    > pozew o podwyzszenie alimentow

    zgoda

    > i regres

    Wątpliwe - o ile masz na myśli instytucję bodaj z art. 140 krio. Ten
    regres służy bowiem temu kto bez obowiązku dostarczył środków
    utrzymania i wychowania uprawnionemu. I taki ktoś ma regres do
    osoby zobowiązanej do alimentacji którą "wyręczył". Tu występuje
    dziecko (syn) czyli bezpośrednio uprawniony do alimentacji.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-03 15:15:51
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bj4tid$78l$...@n...news.tpi.pl...

    co ty opowiadasz:)

    moze wystapic o wsteczne alimenty

    Sandra
    jestem tego pewna jak tego ze jestem Sandra :) :P

    pozdrawiam serdecznie :)

  • 5. Data: 2003-09-04 13:17:48
    Od: Dredd<...@...pl>

    > co ty opowiadasz:)
    >
    > moze wystapic o wsteczne alimenty
    >
    > Sandra

    nie zmieniaj tematu :)

    Regres to nie to samo co alimenty zaległe.

    A o alimenty wsteczne oczywiście może wystąpić (byle nie na podstawie
    przepisów o roszczeniu regresowym)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-09-09 05:12:45
    Od: "agnwik" <a...@i...pl>

    Idz do Sadu Rejonowego i tam sie dowiesz cos o Konwencji Nowojorskiej,ktora
    jest porozumieniem miedzy krajami Polska a Niemcami i egzekwuje alimenty.
    Ada