eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakupy przez internet › Re: zakupy przez internet
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfee
    d.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakupy przez internet
    Date: Wed, 23 Oct 2002 22:31:35 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <ap72jg$nq9$1@news.gazeta.pl>
    References: <ap6s5b$8e5$1@news.tpi.pl>
    Reply-To: "Michał" <m...@g...pl>
    NNTP-Posting-Host: pq200.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.gazeta.pl 1035406768 24393 213.76.41.200 (23 Oct 2002 20:59:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Oct 2002 20:59:28 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-User: mich.ch
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:111875
    [ ukryj nagłówki ]

    Witaj,

    > Gdy dzisiaj odebralem przesylke okazalo sie, ze nie
    > spelnia ona moich wymagan (wszystko robione "na zamowienie"
    Co rozumiesz przez robione "na zamówienie"?

    > i komus lekko sie pomylily wymiary,
    Rozumiem, że zamówiłeś towar o koknretnie określonych wymiarach - oznacza to
    że otrzymałeś towar niezgodny z zamówieniem.

    > poza tym jakosc produktu jest nizsza od oczekiwanej).
    Nie napisałeś o jaki towar chodzi, w związku z czym nie wiadomo, czy można
    przyjąć jakiś standard jakości, któremu powinien odpowiadać towar
    dostarczony. Czy składając zamówienie określiłeś jakiej jakości powinien być
    ten towar?

    > Dodam jeszcze, ze wraz z przesylka nie
    > otrzymalem zadnego rachunku/faktury itp. Mam tylko druczek z poczty (nazwa
    > firmy, kwota pobrania) oraz potwierdzenie wplaty zaliczki (tez z poczty).
    Rozumiem że nie otrzymałeś także gwarancji, instrukcji obsługi (jeżeli
    oczywiście dostaczony towar powinien je mieć) itd. To są szczegóły o które
    mógłbyś się dodatkowo czepiać.

    Jeżeli możesz, podaj więcej szczegółów - np. jaki to towar, jakich
    informacji (czy w ogóle) udziela sprzedawca na swojej stronie odnośnie
    warunków sprzedaży. W zależności od tego, można próbować zanaleźć różne
    rozwiązanie. W przypadku pewnych towarów (np. buty) ich właściwości (np.
    tutaj niewłaściwy rozmiar) mają podstawowe znaczenie - można wtedy przyjąć
    że dostarczony towar nie ma dla Ciebie wartości użytkowej, o którą chodziło.

    Napisz coś więcej, może wtedy znajdziemy jakieś rozwiązanie na drodze
    cywilnej.

    W pewnych sytuacjach pomysł z Policją też może być niezły. Ostatnio sam
    odzyskiwałem w ten sposób pieniądze (dużo mniejsze, ale dla zasady nie warto
    popuszczać) - wystarczyło gości postraszyć i pieniądze wróciły w ciągu 24
    godzin. Przekręt był jednak bardziej ewidentny.

    --------------
    Pozdrowienia
    Michał




    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1