  • 1. Data: 2010-04-08 08:20:34
    Temat: zakup domu z lokatorami a wymeldowanie
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu stanowi
    problem dla właściciela?
    Wiem, że jeszcze jakiś czas temu było to praktycznie niemożliwe a teraz jak
    to wygląda?
    Czy trzeba jakies warunki specjalne spełnić czy po prostu wizyta w UM i wara
    mi tu z domu ?
    Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

  • 2. Data: 2010-04-08 08:25:40
    Temat: Re: zakup domu z lokatorami a wymeldowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
    > Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu stanowi
    > problem dla właściciela?

    Nie. Problemem jest zamieszkanie osób 3-cich, bo do ich wyrzucenia
    wbrew ich woli potrzebny jest wyrok eksmisyjny i lokal zastępczy.

    > Wiem, że jeszcze jakiś czas temu było to praktycznie niemożliwe a teraz
    > jak to wygląda?

    Wpisz w google "wymeldowanie w drodze decyzji administracji"

    > Czy trzeba jakies warunki specjalne spełnić czy po prostu wizyta w UM i
    > wara mi tu z domu ?

    Jeśli mieszkają, to do sądu po wyrok eksmisyjny - myślę, że parę lat
    jeszcze by pomieszkali.

    > Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

    Najpierw opisz porządnie stan faktyczny.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-04-08 09:47:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maximus pisze:
    > Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu stanowi
    > problem dla właściciela?

    Niewielki - trzeba tylko odbębnić procedurę wymeldowania
    administracyjnego. Oczywiście jeśli faktycznie tam już nie mieszkają.

  • 4. Data: 2010-04-09 02:31:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maximus wrote:
> [...]
    > wara mi tu z domu ?
    > Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

    mieszkaja czy nie?

  • 5. Data: 2010-04-09 09:08:08
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Zakładam nagroszy przypadek - mieszkają ;)

  • 6. Data: 2010-04-09 09:18:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
    > Zakładam nagroszy przypadek - mieszkają ;)

    To przed wymeldowaniem musisz ich eksmitować.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-09 10:58:26
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Czemu w Polsce jest tak porabane prawo, że właściciel musi mieć WYROK SĄDU
    aby dokonać wymeldowania przeciez to na zdrowy rozum nielogiczne.
    Czy tak jest w każdym państwie UE?

  • 8. Data: 2010-04-09 11:07:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
    > Czemu w Polsce jest tak porabane prawo, że właściciel musi mieć WYROK
    > SĄDU aby dokonać wymeldowania przeciez to na zdrowy rozum nielogiczne.
    > Czy tak jest w każdym państwie UE?

    Niepotrzebny jest wyrok sądu do wymeldowania.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-04-09 14:48:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, maximus wrote:

    > Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu
    [...]
    > Czy trzeba jakies warunki specjalne spełnić czy po prostu wizyta w UM i wara
    > mi tu z domu ?

    Czy Tobie się aby nie wydaje, ze zameldowania ma jakikolwiek związek
    z prawem do mieszkania (w rozumieniu "przebywania w mieszkaniu"),
    zaś wydział meldunkowy jest od "wyrzucania lokatorów"?

    > Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

    A co tu podpierać, skoro zameldowanie to (tylko i aż) obowiązek
    administracyjny, mający się nijak do praw "cywilnych"?
    Mieszka - ma być zameldowany (i właściciel ma tego dopilnować),
    nie mieszka - ma być wymeldowany (i jak poprzednio).
    Jak stan jest niezgodny - przysługuje kara, mandat lub grzywna
    za "niedopełnienie obowiązku".
    Tyle i *TYLKO TYLE*.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-04-10 03:37:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maximus wrote:
    > Czemu w Polsce jest tak porabane prawo, że właściciel musi mieć WYROK
    > SĄDU aby dokonać wymeldowania przeciez to na zdrowy rozum nielogiczne.
    > Czy tak jest w każdym państwie UE?

    wymeldowac mozesz bez problemu osoby niemieszkajace.
    osoby mieszkajace trzeba najpierw eksmitowac. A poniewaz to nie zabawka
    pluszowa, dlatego odbywa sie to przez sad.