  • 1. Data: 2012-07-17 14:54:25
    Temat: zajęcie konta przez ZUS
    Od: "lehko" <lehko81malpagmail.com>

    Witam

    Sprawa wygląda następująco. dostałem list z ZUS że zajmują mi konto za
    składki nieoplacone, więc odrazu zapłaciłem z tego samego konta co chcieli
    zająć. Opłaciłem również wszystkie skladki aby byc na bieżąco. Konto
    działało około tygodnia po czym zablokowali. Pojechałem do ZUS Pani
    wystawiła mi jakieś zaświadczenie że już zostały uregulowane zaległośc i
    rano w banku przedłożyłem to, coby mi odblokowali konto. Dziś mija 3 dzień
    roboczy a konto dalej zablokowane. Gdzie tu jest sens i logika skoro na
    koncie tymże mam okolo 9tys. zajecie przyszlo na 1000zl to po co blokowac
    cala kwote. Nie moze bank zablokowac tego tysiaka którego wisze a kij tam
    jakby przeleli do Zus poszlo by na nastepny miesiac, a majac zablokowana
    całą kwote nie moge nawet faktur oplacac ktorych termin przypada mi na dzis.
    Jest to jakoś prawnie uregulowane ile bank ma czasu na odblokowanie konta?
    Poza tym skoro bank widzi jakie kwoty ma przekazac Zusowi i nie może
    sprawdzić ze te kwoty za te ten miesiac zostały już przelane? Przepraszam
    jakby co za bledy i prosze o rady co w takiej sytuacji zrobic.

    Pozdrawiam
    lehko

  • 2. Data: 2012-07-17 16:07:15
    Temat: Re: zajęcie konta przez ZUS
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-17 14:54, lehko pisze:
> [...]
    > sprawdzić ze te kwoty za te ten miesiac zostały już przelane? Przepraszam
    > jakby co za bledy i prosze o rady co w takiej sytuacji zrobic.

    Dlatego zawsze dla firmy otwiera sie 2 lub wiecej kont i jedno podajesz
    ZUSowi to juz chyba kazdy w tym jebnietym kraju wie ?

  • 3. Data: 2012-07-17 21:43:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aha...." <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego zawsze dla firmy otwiera sie 2 lub wiecej kont i jedno podajesz
    > ZUSowi to juz chyba kazdy w tym jebnietym kraju wie ?

    To raczej nie jest funkcjonalne rozwiązanie. Oczywiście najlepiej byłoby po
    prostu w terminie płacić. Rozumiem, że czasem nie ma środków i nie da się.
    No ale skoro na rachunku bieżącym jest 9 razy wiecej, niż zadłużenie, no to
    za bardzo nie rozumiem jaki sens miało niepłacenie. Z drugiej strony nie
    chce mi sie analizować teraz przepisów dotyczących egzekucji, no ale
    zajęcie do banku powinno iść chyba na kwotę zadłużenia wraz z ewentualnymi
    kosztami egzekucji, jakimiś tam karami itd.

  • 4. Data: 2012-07-17 21:54:53
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-17 21:43, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > egzekucji, no ale zajęcie do banku powinno iść chyba na kwotę zadłużenia
    > wraz z ewentualnymi kosztami egzekucji, jakimiś tam karami itd.

    Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
    wszystko co bylo na koncie tzn Blokowal.

  • 5. Data: 2012-07-18 06:01:52
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 21:54, Aha.... pisze:

    > Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
    > wszystko co bylo na koncie tzn Blokwal.

    Tylko wtedy gdy wysokość zajęcia była większa od stanu konta.

    --
    spp

  • 6. Data: 2012-07-18 09:04:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-18 06:01, spp pisze:

    > Tylko wtedy gdy wysokość zajęcia była większa od stanu konta.

    Komornik faktycznie wysyła zajęcie tylko do wysokości zadłużenia wraz z
    kosztami. Niemniej jednak czasem bank "blokuje" wszystko, przynajmniej o
    takich przypadkach słyszałem.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-07-18 09:17:01
    Od: "lehko" <lehko81malpagmail.com>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko wtedy gdy wysokość zajęcia była większa od stanu konta.

    Dziekuje za zainteresowanie tematem. Wysokość zajęcia jest mniejsza niż stan
    konta a mimo wszystko mam wszystkie srodki zablokowane. Jak przedmówca
    napisal to naprawde jest chore, bo przez takie działania jestem w kropce.
    Staje sie mniej wiarygodny dla moich dostawcow gdyz przez to niedotrzymuje
    terminów platnosci. Ja wcale nie twierdze ze nie powinni sie ode mnie tego
    domagac wrecz przeciwnie - powinni, ale rodzaj egzekucji powinien byc inny.
    Bank dostaje list ze ma przelac zusowi 1000 wiec go przelewa i tyle a nie
    utrudniac ludziom dalsze dzialania zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci.
    Poza tym to moje zaleglości nie wynikły z zapominalstwa tylko z braków
    środków.

    Pozdrawiam
    lehko

  • 8. Data: 2012-07-18 09:21:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.07.2012 09:17, lehko pisze:

> [...]
    > utrudniac ludziom dalsze dzialania zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci.

    A co to za gówniany bank, co blokuje wszystkie środki, zamiast tylko to,
    co każe mu komornik czy inny taki organ?

    Może warto pomyśleć o zmianie, bo cholera wie, co jeszcze wymyślą - np.
    będziesz robił przelew na 1000zł a oni puszczą 10000, bo im się jedno
    zero "omsknie"...

    Przede wszystkim pretensje do banku, bo to oni coś namieszali.

  • 9. Data: 2012-07-18 09:26:58
    Od: "lehko" <lehko81malpagmail.com>

    wiadomości news:500663d5$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > zero "omsknie"...
    >
    > Przede wszystkim pretensje do banku, bo to oni coś namieszali.

    Moze tego nie zaznaczylem ale mam tylko pretensje do banku bank to Pekao
    s.a. I dlatego właśnie pisze na tą grupę czy są może jakieś terminy których
    bank ma przestrzegać. Dzowniłem do centrali to nic mi nie mogą powiedzieć
    trzeba iść do placówki, w placówce kobieta mówi że nie może się gdzieś tam
    dodzwonić a dni lecą.

  • 10. Data: 2012-07-18 09:36:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-18 09:04, Liwiusz pisze:

    > Komornik faktycznie wysyła zajęcie tylko do wysokości zadłużenia wraz z
    > kosztami. Niemniej jednak czasem bank "blokuje" wszystko, przynajmniej o
    > takich przypadkach słyszałem.

    Ale to już jest wina pracowników banku a nie komornika czy 'systemu'.

    --
    spp