  • 1. Data: 2008-07-03 13:03:15
    Temat: zaginela przesylka allegro:(
    Od: " luna" <l...@g...pl>

    witam sprzedalam przedmiot na allegro wyslalam male pudelko pani powiedziala
    ze moze pojsc jako listowa ,mam dowod nadania, to by7lo 16.06 klient allegro
    mowi ze nie doszlo chce zwrotu kasy ,co robic??? czy to ja odpowiadam za
    niedostarczenie przesylki przez poczte???oddac kase? reklamacja do poczty???
    allegro moze mnie ukarac???

  • 2. Data: 2008-07-03 13:05:54
    Temat: Re: zaginela przesylka allegro:(
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    luna napisał(a):

> [...]
    > niedostarczenie przesylki przez poczte???oddac kase? reklamacja do poczty???

    Możesz przeczytać archiwum tej grupy oraz jeszcze: alt.pl.allegro gdzie
    temat był poruszany wieeeeeeele razy.

    j.

  • 3. Data: 2008-07-03 13:13:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    luna pisze:
> [...]
    > niedostarczenie przesylki przez poczte???oddac kase? reklamacja do poczty???

    Zgłoś reklamację na poczcie, dostaniesz odszkodowanie, jeśli wartość
    towaru była nieduża, to zwrócisz pieniądze kupującemu i jeszcze zostanie
    dla Ciebie.

    --
    Dziś potęga gospodarcza Chin sprawia, że amerykańskie kazania o
    moralności i prawach człowieka brzmią głupawo. Za 10 lat przestaną mieć

  • 4. Data: 2008-07-03 13:14:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zgłoś reklamację na poczcie, dostaniesz odszkodowanie,

    50 x koszty wysyłki z tego co pamiętam.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-03 13:37:15
    Od: " " <l...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Zgłoś reklamację na poczcie, dostaniesz odszkodowanie, jeśli wartość
    > towaru była nieduża, to zwrócisz pieniądze kupującemu i jeszcze zostanie
    > dla Ciebie.

    a jezeli to poszlo jako niby list a w paczuszce tekturowej nieduzej ,wartosc
    3,90 zl za znaczek, to wiem ze moge uzyskac 10 krotnosc tego, czy ja musze
    ujawniac wartosc wyslanego przedmiotu?

  • 6. Data: 2008-07-03 13:53:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > 50 x koszty wysyłki z tego co pamiętam.

    Paczka: 10-krotność kosztu nadania
    List polecony: 50-krotność opłaty za traktowanie listu jako
    poleconego, czyli 50 x 2,20zł = 110zł (o ile nic w cenniku w tej kwestii
    się w ostatnich dniach nie zmieniło).

  • 7. Data: 2008-07-03 13:55:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@g...pl pisze:

    > a jezeli to poszlo jako niby list a w paczuszce tekturowej nieduzej ,wartosc
    > 3,90 zl za znaczek, to wiem ze moge uzyskac 10 krotnosc tego, czy ja musze
    > ujawniac wartosc wyslanego przedmiotu?

    Jeśli wysłałaś za 3,90zł, to na pewno nie jako paczkę, tylko jako
    list polecony, dostaniesz więc maksymalnie 110zł.

    W reklamacji zazwyczaj się podaje co było w środku przesyłki, ale nie
    oznacza to, że żądane odszkodowanie nie może przewyższać wartości
    wysyłanego produktu. Bez obaw można żądać pełnych 110zł za "cegłę".
    Odszkodowanie za utracony list polecony to nie tylko wartość przedmiotu,
    tylko również inne niedogodności.

  • 8. Data: 2008-07-03 13:58:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Paczka: 10-krotność kosztu nadania
    > List polecony: 50-krotność opłaty za traktowanie listu jako
    > poleconego, czyli 50 x 2,20zł = 110zł (o ile nic w cenniku w tej kwestii
    > się w ostatnich dniach nie zmieniło).

    Sprawdziłem, to nie jest w cenniku, tylko w ustawie prawo pocztowe.
    Takie odszkodowania jak napisałeś.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 9. Data: 2008-07-03 13:59:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Sprawdziłem, to nie jest w cenniku, tylko w ustawie prawo pocztowe.
    > Takie odszkodowania jak napisałeś.

    Ale w cenniku znajduje się opłata za traktowanie listu jako
    poleconego, a że cennik kilka dni temu się zmieniał, to nie sprawdzałem
    jeszcze, czy pozostało te 2,20zł.

  • 10. Data: 2008-07-03 13:59:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale w cenniku znajduje się opłata za traktowanie listu jako
    > poleconego, a że cennik kilka dni temu się zmieniał, to nie sprawdzałem
    > jeszcze, czy pozostało te 2,20zł.

    Upał, słabo kojarzę ... :)

    --
    @2008 Johnson