  • 1. Data: 2004-01-24 01:34:59
    Temat: zadoscuczynienie w sprawie karnej
    Od: "m" <m...@o...pl>

    czy od sprawcy usilowania rozboju mozna domagac sie np rekompensaty dla siebie
    i np na cel jakis spoleczny w sprawie karnej? na co mozna sie powolac?
    slyszalam, ze jest na to jakis termin, zeby zlozyc taki wniosek i ma podobno
    wynosic 7 dni. tylko od czego sie liczy ten termin? moglby ktos podac jakies
    przepisy na co sie powolac?
    dzieki

  • 2. Data: 2004-01-24 09:05:22
    Temat: Re: zadoscuczynienie w sprawie karnej
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    m wrote:

> [...]
    > wynosic 7 dni. tylko od czego sie liczy ten termin? moglby ktos podac jakies

    art.49a kpk - wniosek o naprawienie szkody, o którym mowa w art.46 kk,
    można złożyć do czasu zakończenia pierwszego przesłuchania
    pokrzywdzonego - nie musi mieć specjalnej formy
    zamiast tego można też złożyć, do momentu rozpoczęcia przewodu sądowego
    (czyli odczytania aktu oskarżenia) powództwo cywilne - tu już trzeba
    napisać pozew, taki jaki składałbyś przed sądem cywilnym

    KG

  • 3. Data: 2004-01-24 09:39:50
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

> [...]
    > (czyli odczytania aktu oskarżenia) powództwo cywilne - tu już trzeba
    > napisać pozew, taki jaki składałbyś przed sądem cywilnym

    Stosowanie art. 46 KK zależy jednak od tego, jak daleko sprawca się posunął.
    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 4. Data: 2004-01-24 10:49:36
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Stosowanie art. 46 KK zależy jednak od tego, jak daleko sprawca się posunął.
    > --

    jak napisalam, jest to usilowanie rozboju, troche mnie sprawca poszarpal i
    chcial skrasc torebke. nie doznalam zadnych obrazen.

  • 5. Data: 2004-01-24 11:51:48
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jak napisalam, jest to usilowanie rozboju, troche mnie sprawca poszarpal i
    > chcial skrasc torebke. nie doznalam zadnych obrazen.

    art. 46 § 1 KK: W razie skazania za przestępstwo spowodowania śmierci,
    ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu, naruszenia czynności narządu ciała lub rozstroju zdrowia,
    przestępstwo
    przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub przestępstwo przeciwko
    środowisku, mieniu lub obrotowi gospodarczemu, sąd, na wniosek
    pokrzywdzonego
    lub innej osoby uprawnionej, orzeka obowiązek naprawienia
    wyrządzonej szkody w całości albo w części; przepisów prawa cywilnego o
    przedawnieniu roszczenia oraz możliwości zasądzenia renty nie stosuje się.

    § 2: Zamiast obowiązku określonego w § 1 sąd może orzec na rzecz
    pokrzywdzonego
    nawiązkę w celu zadośćuczynienia za ciężki uszczerbek na zdrowiu, naruszenie
    czynności narządu ciała, rozstrój zdrowia, a także za doznaną krzywdę.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 6. Data: 2004-01-24 12:07:43
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > [...] a także za doznaną krzywdę.

    czyli z tego co napisales wnioskuje, ze mam takie prawo powolujac sie na ten
    artykul. mimo, ze nie doznalam zadnych obrazen

  • 7. Data: 2004-01-24 13:19:17
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    > czyli z tego co napisales wnioskuje, ze mam takie prawo powolujac sie na
    ten
    > artykul. mimo, ze nie doznalam zadnych obrazen

    Tak. Sąd w razie skazania będzie mógł orzec nawiązkę w celu zadośćuczynienia
    za doznaną krzywdę.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 8. Data: 2004-01-24 13:35:23
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Tak. Sąd w razie skazania będzie mógł orzec nawiązkę w celu zadośćuczynienia
    > za doznaną krzywdę.

    dzieki. duzo mi pomogles. mysle, ze w tej mojej sprawie wystarczy jak napisze
    pismo do prokuratury, ze zadam nawiazki.

  • 9. Data: 2004-01-24 17:15:40
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Anzelmo wrote:
    > Tak. Sąd w razie skazania będzie mógł orzec nawiązkę w celu zadośćuczynienia
    > za doznaną krzywdę.

    była jakaś szkoda?
    była jakaś krzywda?

    KG

  • 10. Data: 2004-01-24 17:28:07
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    > była jakaś szkoda?
    > była jakaś krzywda?

    Krzywda - szkoda niemajątkowa. Nawiązka ma uczynić zadość poczuciu krzywdy.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706