  • 1. Data: 2004-06-20 16:08:57
    Temat: zabójstwo w afekcie
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

    Proszę o pomoc: jak należy kwalifikować zabójstwo w afekcie z użyciem broni
    palnej - jako typ podstawowy, kwalifikowany, uprzywilejowany chodzi mi o to
    jaki pogląd wyrażany jest w literaturze.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2004-06-20 17:46:14
    Temat: Re: zabójstwo w afekcie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > palnej - jako typ podstawowy, kwalifikowany, uprzywilejowany chodzi mi o
    > jaki pogląd wyrażany jest w literaturze.

    Art. 148. § 1. Kto zabija człowieka, podlega karze pozbawienia wolności na
    czas nie krótszy od lat 8, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze
    dożywotniego pozbawienia wolności.

    == typ podstawowy ==

    § 4. Kto zabija człowieka pod wpływem silnego wzburzenia
    usprawiedliwionego okolicznościami, podlega karze pozbawienia wolności od
    roku do lat 10.

    == typ uprzywilejowany - widać po zagrożeniu karą ==

    Pojęcie zbrodni w afekcie pochodzi z prawa anglosaskiego, ale z tego co
    wiem, to właśnie jest ono zbieżne z naszym zabójstwem pod wpływem silnego
    wzburzenia. Chodzi o chwilową "niepoczytalność".

  • 3. Data: 2004-06-20 19:45:41
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > palnej - jako typ podstawowy, kwalifikowany, uprzywilejowany chodzi mi o
    > jaki pogląd wyrażany jest w literaturze.

    nie ma typu podstawowego , kwalifikowanego i uprzywilejowanego
    zabojstwa w afekcie. Afekt to afekt , a to czy zabijesz kogos nozem,
    siekiera czy strzelajac do niego z pistoletu nie ma tu zadnego znaczenia.
    pozdr

  • 4. Data: 2004-06-20 21:18:40
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

> [...]
    > zabojstwa w afekcie. Afekt to afekt , a to czy zabijesz kogos nozem,
    > siekiera czy strzelajac do niego z pistoletu nie ma tu zadnego znaczenia.

    Nie zrozumieliśmy się, zabójstwo w afekcie jest przestępstwem zabójstwa typu
    uprzywilejowanego. I właśnie chodzi mi o to, czy przy tego typu zabójstwie
    użycie właśnie broni palnej stanowi np. okoliczność obciążającą, która
    spowoduje,że takie zabójstwo zostanie zakwalifikowane jako zabójstwo w typie
    podstawowym, a nie uprzywilejowanym. Wydaje się być oczywistym, że jeżeli
    sprawca działa pod wpływem silnego wzburzenia usprawiedliwionego
    okolicznościami, to fakt przez niego użycia noża, innego narzędzia czy też
    broni palnej nie powinien mieć tutaj żadnego znaczenia i kwalifikacja prawna
    tego czynu będzie z art.148 par 4 KK.
    Mi natomiast chodzi o to, czy ktoś spotkał się z innymi poglądami wyrażanymi w
    literaturze, że zabójstwo w afekcie z użyciem broni palnej zostanie
    zakwalifikowane inaczej (nie wiem czy coś takiego istnieje ale spotkałam się z
    czymś takim jak kumulatywny zbieg typu kwalifikowanego z typem
    uprzywilejowanym). Mam kilka pytań do rozwikłania, które wydają się być
    banalne, a w sytuacji gdy przychodzi do konfrontacji z profesorem karnistą,
    okazuje się,że w każdym z nich tkwił jakiś podstęp. I stąd moje pytanie.

    Pozdr. Kasia

  • 5. Data: 2004-06-21 09:48:06
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    karnistą,
    > okazuje się,że w każdym z nich tkwił jakiś podstęp. I stąd moje pytanie.

    Narzędzie nie ma znaczenie. Ważny jest stan psychiczny sprawcy w chwili
    czynu, a w szczególności to, czy działa on pod wpływem silnego wzburzenia
    spowodowanego okolicznościami.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-06-21 10:55:41
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

    Dziękuję.

    Pozdr. Kasia

  • 7. Data: 2004-06-21 11:36:42
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Art. 148. § 1. Kto zabija człowieka, podlega karze pozbawienia wolności na
    : czas nie krótszy od lat 8, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze
    : dożywotniego pozbawienia wolności.
    :
    : == typ podstawowy ==

    fajnie sformulowawane, albo albo. I o czyims zyciu ma decydowac
    jakas tam sedzina...... pojebane prawo

    :
    : § 4. Kto zabija człowieka pod wpływem silnego wzburzenia
    : usprawiedliwionego okolicznościami, podlega karze pozbawienia wolności od
    : roku do lat 10.

    zdrada np?

    P.

  • 8. Data: 2004-06-21 13:53:12
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > fajnie sformulowawane, albo albo. I o czyims zyciu ma decydowac
    > jakas tam sedzina...... pojebane prawo

    a jak niby miało by być?

    KG

  • 9. Data: 2004-06-21 14:06:31
    Od: "Teqnix" <x...@k...org>

    sedzina to moze sobie decydowac gdzie wspolnie z mezem sedzia spedza
    wakacje, albo co bedzie na obiad:P

  • 10. Data: 2004-06-21 14:21:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Teqnix wrote:

    > sedzina to moze sobie decydowac gdzie wspolnie z mezem sedzia spedza
    > wakacje, albo co bedzie na obiad:P

    Kup nowszy słownik

    KG