  • 1. Data: 2004-06-20 16:10:48
    Temat: zguba
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    jest taka sytuacja:
    kolezanka zgubila portfel w Geant w Szczecinie, tego samego dnia
    dostala telefon, ze znaleziono ten portfel a dzien po tym telefonie
    podczas powrotu zajechalismy to Geanta i pani z biura obslugi klienta
    powiedziala, ze moze dostac teraz portfel z zawartoscia lecz bez
    pieniedzy i po pieniadze ma sie zglosic we wtorek (dzis jest
    niedziela) i ze nie ma innej opcji bo wtedy dyrektor bedzie i bedzie
    mogl podpisac jakis papier
    w dodatku niby wymienili pieniadze (euro na zlotowki) bo niby nie
    mozna u nich w skarbcu trzymac obcej waluty
    i tu jest teraz problem - jak odzyskac pieniadze bo jechac z koszalina
    do szczecina i z powrotem dla 100 zl to tak niebardzo...
    powiadziano jej ze nie ma innej opcji na odbior pieniedzy, co moim
    zdaniem jest niezgodne z prawem... pytalismy sie czy nie mozna przelac
    na konto to dostalismy odmowe... wysle pismo do Geant ale nie wiem na
    co konkretnie sie powolac
    moze ktos wie?

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 2. Data: 2004-06-20 17:50:51
    Temat: Re: zguba
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdaniem jest niezgodne z prawem... pytalismy sie czy nie mozna przelac
    > na konto to dostalismy odmowe... wysle pismo do Geant ale nie wiem na

    Geant postąpił bardzo nierozważnie. W tej sytuacji przywłaszczyli sobie
    pieniądze wymieniając je na złotówki. Po za tym nie mają prawa rzeczy
    znalezionej trzymać w swoim skarbcu, a powinni je przekazać do biura
    rzeczy znalezionych w terminie w prawie określonym (chyba 7 dni, ale nie
    mam przepisu pod ręką - to chyba wynika z kodeksu wykroczeń). Najczęściej
    przekazują policji, by się pozbyć problemu.

    Co do zasady, to biorąc pod uwagę, że w sumie i tak byli uprzejmi ja bym
    im na pokwitowaniu portfela bez pieniędzy wskazał numer rachunku
    bankowego, na który owe pieniądze mają wysłać i większej afery z tego nie
    robił, bo nie warto.

  • 3. Data: 2004-06-20 20:49:38
    Temat: Odp: zguba
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Sarpedon <f...@t...cy> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cb4cua$82p$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > zdaniem jest niezgodne z prawem... pytalismy sie czy nie mozna przelac
    > na konto to dostalismy odmowe... wysle pismo do Geant ale nie wiem na

    na przepisy o rzeczach znalezionych...KC i odpowiednie rozporzadzenie.
    Ich tlumaczenie jest bzdurne..moga przechowywac co chca..nie musza w skarbcu

    pozdrawiam
    mdr