  • 1. Data: 2004-06-20 13:26:46
    Temat: gazociag
    Od: "apo" <a...@s...pl>

    witam
    mam takie pytanie odsnosnie dzialki jest tam napisane "objeta Zd. 9960" co
    to oznacza
    drugie pytanie do prawnikow

    jezeli przez dzialke przechodzi gazociag i nie ma wpisu w ksiegach
    wieczystych o sluzebnosci a wlasciciel sie zmienil to czy gazociag jest
    nielegalnie na dzialce?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-06-20 17:32:23
    Temat: Re: gazociag
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "apo" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jezeli przez dzialke przechodzi gazociag i nie ma wpisu w ksiegach
    > wieczystych o sluzebnosci a wlasciciel sie zmienil to czy gazociag jest

    Istnienie lub nie wpisu nie ma nic wspólnego z legalnością lub nie
    gazociągu. Jeśli nabywca o gazociągu nie wiedział, to może podnosić zarzut
    wady przedmiotu sprzedaży z przewidzianymi w prawie skutkami opierając się
    na powszechnej wierze w zapisy ksiąg wieczystych. Inna sprawa, to
    stwierdzenie, czy zakład gazowniczy miał zezwolenie na ów gazociąg i
    wybudował go legalnie, oraz ewentualne odszkodowanie z tego tytułu.

  • 3. Data: 2004-06-21 00:01:32
    Od: "apo" <a...@s...pl>

> [...]
    > stwierdzenie, czy zakład gazowniczy miał zezwolenie na ów gazociąg i
    > wybudował go legalnie, oraz ewentualne odszkodowanie z tego tytułu.

    chodzi mi o to, czy jak poprzedni wlasciciel podpisal umowe o tym gazociagu,
    kupujacy wiedzial o gazociagu, to czy umowa automatycznie przechodzi na
    nastepnego wlasciciela w tym przypadku
    jesli nie przechodzi czy jest koniecznosc ponownego pisania umowy ze spolka
    gazownicza

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2004-06-21 14:56:35
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

> [...]
    > nastepnego wlasciciela w tym przypadku
    > jesli nie przechodzi czy jest koniecznosc ponownego pisania umowy ze

    przechodzi

  • 5. Data: 2004-06-21 15:12:38
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 cze o godzinie 16:56, na pl.soc.prawo, KALKOL napisał(a):

    > przechodzi

    A zakładając hipotetycznie teraz że ów gazociąg mają zamiar rozbudować... a
    jako właściciel tej nieruchomości nie wyrażam na to zgody - bo nie chcę
    mieć na swoim gruncie jakichś rur z czymś w środku - to co teraz może
    zrobić gazownia?
    z ta gazownią to tylko przykład, bo sprawa może dotyczyć wielu innych
    rodzajów mediów i energii.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-06-22 11:46:10
    Od: "apo" <a...@s...pl>

    > gazociagu,
    > spolka
    > >
    > przechodzi

    bo niektore umowy maja klauzule ze dotyczy kolejnych wlascicieli
    a jak nie ma takiej klauzuli to rowniez przechodzi?, troche mi sie to
    wydaje dziwne bo umowa jest miedzy dwoma konkretnymi osobami

    Pozdrawiam
    Marcin