    From: "Kasia" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabójstwo w afekcie
    Date: 20 Jun 2004 23:18:40 +0200

    > nie ma typu podstawowego , kwalifikowanego i uprzywilejowanego
    > zabojstwa w afekcie. Afekt to afekt , a to czy zabijesz kogos nozem,
    > siekiera czy strzelajac do niego z pistoletu nie ma tu zadnego znaczenia.
    > pozdr

    Nie zrozumieliśmy się, zabójstwo w afekcie jest przestępstwem zabójstwa typu
    uprzywilejowanego. I właśnie chodzi mi o to, czy przy tego typu zabójstwie
    użycie właśnie broni palnej stanowi np. okoliczność obciążającą, która
    spowoduje,że takie zabójstwo zostanie zakwalifikowane jako zabójstwo w typie
    podstawowym, a nie uprzywilejowanym. Wydaje się być oczywistym, że jeżeli
    sprawca działa pod wpływem silnego wzburzenia usprawiedliwionego
    okolicznościami, to fakt przez niego użycia noża, innego narzędzia czy też
    broni palnej nie powinien mieć tutaj żadnego znaczenia i kwalifikacja prawna
    tego czynu będzie z art.148 par 4 KK.
    Mi natomiast chodzi o to, czy ktoś spotkał się z innymi poglądami wyrażanymi w
    literaturze, że zabójstwo w afekcie z użyciem broni palnej zostanie
    zakwalifikowane inaczej (nie wiem czy coś takiego istnieje ale spotkałam się z
    czymś takim jak kumulatywny zbieg typu kwalifikowanego z typem
    uprzywilejowanym). Mam kilka pytań do rozwikłania, które wydają się być
    banalne, a w sytuacji gdy przychodzi do konfrontacji z profesorem karnistą,
    okazuje się,że w każdym z nich tkwił jakiś podstęp. I stąd moje pytanie.

    Pozdr. Kasia