  • 1. Data: 2003-06-12 11:51:49
    Temat: zabezpieczenie prowizji - pytanie
    Od: "Asia" <a...@B...gazeta.pl>

    Jestem tu po raz pierwszy, wiec serdecznie witam grupowiczow:)

    Mam taki problem:
    Moje wynagrodzenie sklada sie z podstawy i prowizji, okreslonej w umowie
    lakonicznym "..% od sprzedazy".
    W firmie pracuje juz przeszlo 3 lata i praktyczny system jej wyplacania
    wyglada tak, ze od tematow, do ktorych realizacji doprowadzilam dostaje
    prowizje po uregulowaniu przez odbiorce naleznosci.
    W firmie bede pracowac jeszcze kilka miesiecy, a potem dostane
    wypowiedzenie/zwolnie sie.
    Obecnie moja firma jest w przededniu podpisania bardzo duzego kontraktu,
    bedacego moja zasluga (cala korespondencja z klientem zawiera moje podpisy).
    Kontrakt bedzie realizawany partiami przez ok. pol roku, platnosci
    regulowane beda po zakonczeniu kazdego z etapow.
    Jedyna osoba uprawniona do podpisywania umow jest moj prezes.
    Jak to w takich przypadkach bywa, prezes probuje zminimalizowac udzial mojej
    pracy w moim temacie ;)

    Moje pytania:
    Zakladam, ze szef mnie zwolni, w zwiazku z tym bede chciala dochodzic swojej
    prowizji od calosci tematu. Tylko co w opisanej sytuacji powinnam
    zrobic/zgromadzic, aby w sadzie pracy dojsc naleznej mi prowizji? Czy w
    ogole moge to zrobic?
    Jak wspomnialam - nie mam nic o warunkach wyplacania prowizji na pismie,
    natomiast w wyjatkowo skrupulatnie prowadzoej ksiegowosci sa materialy,
    swiadczace o opisanym, wypracowanym w firmie sposobie jej wyplacania.

    Kolejne pytanie - czy w przypadku, gdybym to ja zlozyla wypowiedzenie, moge
    dochodzic prowizji?

    Dodam tylko, ze kwota prowizji jest na tyle duza, ze stanowi jeden z powodow
    mojego potencajlnego zwolnienia.

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc!
    Aska