  • 1. Data: 2003-06-12 08:59:02
    Temat: Odszkodowanie i Sasiad
    Od: "Ina" <h...@s...pl>

    Witam

    Moja mama emerytka, 71 lat, zostala zepchnieta (z premedytacja) ze schodów
    przez sasiada. Zostala zabrana do szpitala a po zrobieniu badan i zalozeniu
    gipsu wieczorem wypisana do domu. Ma bardzo skomplikowane zlamanie reki i
    musi ponad 2 miesiace byc w gipsie. Policja zostala zawiadomiona, i
    prawdopodobnie zajmie sie tym oficjalnie bo skutki uszkodzenia ciala sa
    dlugotrwale.
    Problem w tym ze mama nie miala osobnego ubezpieczenia od wypadkow tylko
    placila kwartalnie skladke do PZU na ubezpieczenie na zycie. Z tego wynika
    ze nie dostanie zadnego odszkodowania a prawdopodobnie reka nie bedzie
    calkowicie sprawna i czeka ja dluga rehabilitacja.

    Czy jest jednak jakas szansa na odszkodowanie z PZU, ZUS czy innego zrodla.
    Czy tylko zostaje opcja domagania sie odszkodowania od sasiada (on
    prawdopodobnie nie mialby z czego placic) ?
    I co wogole zrobic z cala ta sprawa, z tym sasiadem - mama troche boi sie
    odwetu z jego strony - czego powinna domagac sie od policji, jakich praw
    powinna dochodzic?
    My wogole nie wiemy jak sobie poradzic z ta sprawa, czego mozna sie domagac,
    czego nie nalezy przegapic.
    Licze na panstwa pomoc

    pozdrawiam
    Ina

  • 2. Data: 2003-06-12 09:35:39
    Temat: Re: Odszkodowanie i Sasiad
    Od: P <h...@a...com>

    On Thu, 12 Jun 2003 10:59:02 +0200, "Ina" <h...@s...pl> wrote:

    >I co wogole zrobic z cala ta sprawa, z tym sasiadem - mama troche boi sie
    >odwetu z jego strony - czego powinna domagac sie od policji, jakich praw
    >powinna dochodzic?

    A sasiad jakim prawem siedzi w domu (wlasciciel, najmuje, czy ma
    prawo spoldzielcze?)

  • 3. Data: 2003-06-12 09:42:56
    Od: "Ina" <h...@s...pl>

    Mieszkamy w typowym bloku splodzielczym, sasiad mieszka nad nami, a my
    jestesmy tylko we dwie, same, zadnego mezczyzny w domu...niestety.

  • 4. Data: 2003-06-12 09:55:04
    Od: P <h...@a...com>

    On Thu, 12 Jun 2003 11:42:56 +0200, "Ina" <h...@s...pl> wrote:

    >Mieszkamy w typowym bloku splodzielczym, sasiad mieszka nad nami, a my
    >jestesmy tylko we dwie, same, zadnego mezczyzny w domu...niestety.

    Same nie same, ja i tak nie bede porad udzielal, bo za malo wiem a
    zle porady to najgorsza rzecz, ale pewien jestem jednego - jezeli
    kogos chce sie wysiudac z chalupy, to ten kto bedzie udzielal porady
    musi dokladnie wiedziec jaka jest prawna podstawa mieszkania danego
    czlowieka w budynku. Prawa spoldzielcze do lokalu tez sa rozne,
    wlasnosciowe, lokatorskie i kto wie jeszcze jakie. Poza tym sasiad
    moze mieszkac sam, albo u kogos, moze miec pewne cechy ktore utrudnia
    jego wyrzucenie itd... Zanim wiec podejmie sie jakas akcje to potrzeba
    dobrze wybadac teren i zebrac wszelkie informacje. Bo jak juz ma byc
    konfrontacja to podstawic go trzeba pod sciana. Zeby nie bylo ze nagle
    wyciagnie z szafy male dziecko i zacznie krzyczec ze potrzebuje lokalu
    zamiennego, albo akt wlasnosci i wyrzucic go bedzie trudniej.

  • 5. Data: 2003-06-12 21:11:32
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

> [...]
    > czlowieka w budynku. Prawa spoldzielcze do lokalu tez sa rozne,
    > wlasnosciowe, lokatorskie i kto wie jeszcze jakie. Poza tym sasiad

    Przeciez tu nie o to chodzi...