  • 1. Data: 2003-06-12 08:28:10
    Temat: Re: świadczenia przedemerytalne a kodeks pracy ???
    Od: p...@m...hts.com.pl (Piotr Wierciak)

    Jeszcze raz witam!!!!

    > Trochę wcześnij napisałam posta z zapytanie o świadczenia
    przedemerytalne i
    > ewentualne zmiany od 1 - go lipca. Teraz tak szukam trochę i
    zasatanwiam się
    > czy ma to jakiś związwek ze zmianmi w kodeksie pracy dotyczącymi
    zwolnień z
    > przyczyn pracodawcy? Czy prawo do otrzymania świadczenia
    przedemerytalnego a
    > te zmiany mają ze sobą coś wspólnego?
    >
    > Klaudia

    Ja także dołączam sie do pytania i bardzo prosze o pomoc. Moja
    ciotka we wrześniu tego roku nabywa prawo do świadczenia
    przedemerytalnego (50 lat zycia, 30 lat pracy). Jej zakład pracy od
    dawna jest w kłopotach a ostatnio w stanie upadłości (bez zgody
    sądu).
    Jednocześnie ma możliwość wcześniejszego zrezygnowania z pracy
    zachowując uprawnienia do świadczenia (rolnictwo - tzw. pasanie
    kóz;).
    I teraz problem czy czekać do września czy załątwiać rolnictwo -
    biorąc pod uwagę zmiany przepisów od lipca br.
    Ja po przeglądnięciu przepisów nie widzę powodu do zmartwień, ale
    sprawa jest zbyt poważna, dlatego proszę o pomoc.

    pzdr Piotr Wierciak