  • 1. Data: 2003-08-05 06:36:48
    Temat: z renty na emeryturę
    Od: "wilga" <j...@W...onet.pl>

    Moja mama przez kilka lat była na rencie inwalidzkiej(2 grupa). W 1999 roku, w
    wieku 55 lat, mając wypracowane lata przeszła z renty na emeryturę. W momencie
    przejścia ZUS naliczył jej świadczenie na podstawie kwoty bazowej obowiązującej
    w dniu ustalenia prawa do renty. Z kącika prawnego jednej z gazet mama
    dowiedziała się, że jest uchwała Sądu Najwyższego z 29 października 2002 r.,
    sygn. III UZP 7/02, która mówi, że osoby przechodzące z renty na emeryturę mogą
    domagać się obliczenia emerytury na podstawie kwoty bazowej obowiązującej w
    momencie złożenie wniosku o emeryturę. Jest to korzystne, gdyż umożliwi
    ustalenie wysokości emerytury w wyższej kwocie (bo uwzględni kolejne
    rewaloryzacje uzyskanej uprzednio renty). Mam taką prośbę, czy ktoś z Was
    mógłby mi podać link do treści tej uchwały lub przesłać mi jej treść.
    Chciałybyśmy dokładnie się z nią zapoznać, bo pracownicy w naszym ZUS-ie nic
    nie wiedzą, albo "kleją głupa". I jeszcze jedno, czy mamie będzie się należało
    wyrównanie emerytury od 29 październ. 2002 r. czy świadczenie będzie wyższe
    dopiero od dnia naliczenia? Proszę o pomoc! Pozdrawiam.