  • 11. Data: 2002-09-08 20:28:08
    Temat: Re: z polipa : ujawniono publicznie liste uzytkownikow SDI z niezabezpieczonym "open proxy"
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Cieślicki" <y...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnannbr2.h98.yoshi@yoshi.one.pl...

    > A co da taka informacja jeśli gość siedzi w azji np?

    Jeśli gość siedzi w takim rejonie to w zasadzie wcale nie musi chować się
    za jakimś proxy na sdi i może sobie wysyłać do nas co tylko chce praktycznie
    bezkarnie.
    A teoretycznie to przecież po IP można określić np. ISP i podjąć stosowne
    kroki.

    > Albo połączy się przez 2, 3, kilka proxy szeregowo?

    Czasem zostają jeszcze logi, tylko że komuś musiałoby bardzo zależeć
    aby się w to bawić ;-)

    > Open proxy jest czymś takim jak otwarta i niestrzeżona granica.
    > Aby móc być członkiem EU musimy zwiększyć kontrolę na granicach,

    Skoro już podajesz taką analogię, to podobno duża część nielegalnych
    imigrantów ląduje sobie spokojnie na lotnisku np. w Paryżu :-)))

    > Przypominam, że dostęp do siedzi nie jest dobrem podstawowym i podobnie
    > jak od poruszających się po drogach należy oczekiwać chociaż odrobiny
    > świadomości w tym co robią.

    Z tym oczywiście trudno się nie zgodzić.

    Pix

  • 12. Data: 2002-09-08 20:59:35
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin pix <p...@w...pl> quotation:

    > Jeśli gość siedzi w takim rejonie to w zasadzie wcale nie musi chować się
    > za jakimś proxy na sdi i może sobie wysyłać do nas co tylko chce praktycznie
    > bezkarnie.

    Mylisz się. Jeśli jest spamerem z praktyką to jego adresy są już
    odfiltrowane, a także hosty, z których śle. Śląc z sdi powoduje, że tak
    naprawdę wygląda to tak, jakby spamował właściciel SDI.

    > A teoretycznie to przecież po IP można określić np. ISP i podjąć stosowne
    > kroki.

    Widzę, że nie masz specjalnego doświadczenia w kontaktach z azjatyckimi
    administratorami.

    > Czasem zostają jeszcze logi, tylko że komuś musiałoby bardzo zależeć
    > aby się w to bawić ;-)

    Policz sobie tak: ilość spamerów * ilość pootwieranych proxy na sdi *
    ilość kombinacji, na które wpadnie spammer * cena za godzinę sprawdzania
    logów.

    > Skoro już podajesz taką analogię, to podobno duża część nielegalnych
    > imigrantów ląduje sobie spokojnie na lotnisku np. w Paryżu :-)))

    Tak, to się nazywa trojan wtedy.

    > Z tym oczywiście trudno się nie zgodzić.

    Niestety :)

    --
    Michał Cieślicki PLD/GNU Linux User
    Plonkito ergo sum (c) Igo on apcoh BOFH# 264799

  • 13. Data: 2002-09-08 21:30:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Mylisz się. Jeśli jest spamerem z praktyką to jego adresy są już
    > odfiltrowane, a także hosty, z których śle. Śląc z sdi powoduje, że tak
    > naprawdę wygląda to tak, jakby spamował właściciel SDI.

    Tzn. tak wygląda na pierwszy rzut oka (jeśli oczywiście proxy coś dodaje)

    > Widzę, że nie masz specjalnego doświadczenia w kontaktach z azjatyckimi
    > administratorami.

    Dlatego też użyłem słowa "teoretycznie"

    > Policz sobie tak: ilość spamerów * ilość pootwieranych proxy na sdi *
    > ilość kombinacji, na które wpadnie spammer * cena za godzinę sprawdzania
    > logów.

    Jasne.
    Wątpię jednak aby zamknięcie polskich proxy w znaczący sposób wpłynęło na
    zmniejszenie ogólnej ilości spamu na świecie.

    > Tak, to się nazywa trojan wtedy.

    He,he - dobre! :-)))

    Pix

  • 14. Data: 2002-09-08 21:41:56
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin pix <p...@w...pl> quotation:

    > Jasne.
    > Wątpię jednak aby zamknięcie polskich proxy w znaczący sposób wpłynęło na
    > zmniejszenie ogólnej ilości spamu na świecie.

    A wątpisz, że wyłapywanie pijanych kierowców z dróg obniża realny poziom
    zagrożenia na nich? Ja prawdę mówiąc tak. Mimo to, jestem za tym, bo co
    by się działo, gdyby wszyscy jeździli nawaleni...

  • 15. Data: 2002-09-08 21:56:16
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A wątpisz, że wyłapywanie pijanych kierowców z dróg obniża realny poziom
    > zagrożenia na nich? Ja prawdę mówiąc tak. Mimo to, jestem za tym, bo co
    > by się działo, gdyby wszyscy jeździli nawaleni...

    Oczywiście.
    Z tym że IMHO nie należy po prostu przeginać w drugą stronę.
    Trzymając się Twojego przykładu - w sąsiednich państwach dopuszczalne
    stężenie alkoholu jest jak wiadomo dużo wyższe niż u nas i jest OK.
    Sam czasem korzystam w razie potrzeby z anon-proxy, przeczytałem jego
    regulamin i się do niego stosuję.
    Przypuszczam, ze gdybym kiedyś naruszył jego postanowienia to po prostu
    zostałbym z niego wycięty i byłoby po krzyku.

    Pix

  • 16. Data: 2002-09-08 22:04:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Jacek wrote:

    > z polipa : ujawniono publicznie na stronie www liste uzytkownikow SDI z
    > niezabezpieczonym "open proxy"
    > ________________________________
    >
    > Pytanie.
    > Czy bylo to dzialanie w dobrej wierze ?

    W jakiej wierze to ciezko stwierdzic. Mozna zalozyc ze lista powstala w
    celu ostrzezenia szerokiego swiata przed pewnymi hostami ktore moga zostac
    wykorzystane do niecnych celow. Wtedy raczej w "dobrej wierze".

    A co do uzytkownikow z "open proxy" to hmmm... w zasadzie to nie da sie
    tego jakos "zwalczyc" prosto.
    Teoretycznie kazdy admin serwera mogl by sobie wpisac te hosty do
    hosts.deny i sprawa zalatwiona...
    Nie sadze zeby ktos chcial kasowac cale sdi.tpnet.pl czy tpnet.pl bo
    nasycienie open proxy sadze w roznych domenach jest mniej wiecej jednakowe.

    Z punktu widzenia prawa IP dana osobowa chyba nie jest wiec tez przyczepic
    sie nie mozna.

  • 17. Data: 2002-09-08 22:05:45
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> quotation:
    > W jakiej wierze to ciezko stwierdzic. Mozna zalozyc ze lista powstala w
    > celu ostrzezenia szerokiego swiata przed pewnymi hostami ktore moga zostac
    > wykorzystane do niecnych celow. Wtedy raczej w "dobrej wierze".

    Problem polega na tym, że jedno open-proxy może doprowadzić do wysłania
    naprawdę sporej ilości spamu, którego przecież nie lubimy. Masa
    open-proxy to zły znak, sygnał, że należy coś z tym zrobić. Brak reakcji
    i olanie sprawy przez naszego operatora - monopolistę to już poważna
    sprawa, bo dla masy ludzi jest to sygnał o odcięciu sdi.

    > A co do uzytkownikow z "open proxy" to hmmm... w zasadzie to nie da sie
    > tego jakos "zwalczyc" prosto.
    > Teoretycznie kazdy admin serwera mogl by sobie wpisac te hosty do
    > hosts.deny i sprawa zalatwiona...

    Nie jest załatwiona. /etc/hosts.deny reguluje tylko i wyłącznie politykę
    udostępniania zasobów oferowanych przez superserwer inetd. Usługi nie
    działające pod jego kontrolą sa nadal dostępne. W takim przypadku
    pozostaje odcinanie połączeń na firewallu, ale właśnie jego i squidów
    zła konfiguracja jest źródłem problemów właśnie, dlatego przypuszczam,
    że ktoś kto nie potrafi wyciąć open-proxy nie ma pojęcia o hosts.deny.

    > Nie sadze zeby ktos chcial kasowac cale sdi.tpnet.pl czy tpnet.pl bo
    > nasycienie open proxy sadze w roznych domenach jest mniej wiecej jednakowe.

    Mylisz się. Ja osobiście wyciąłem wszystko z yahoo.* i z hotmail* oraz
    go2.pl i jeszcze gop.pl. Za co? Za recydywe.

    > Z punktu widzenia prawa IP dana osobowa chyba nie jest wiec tez przyczepic
    > sie nie mozna.

    Dokładnie. Są przecież tworzone zestawienia adresów pod rozmaitymi
    kątami, to, że akurat tym razem kąt jest niechlubny...

  • 18. Data: 2002-09-08 22:16:31
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin pix <p...@w...pl> quotation:
> [...]
    > Trzymając się Twojego przykładu - w sąsiednich państwach dopuszczalne
    > stężenie alkoholu jest jak wiadomo dużo wyższe niż u nas i jest OK.

    Raczej nie o to chodzi.

> [...]
    > Przypuszczam, ze gdybym kiedyś naruszył jego postanowienia to po prostu
    > zostałbym z niego wycięty i byłoby po krzyku.

    To jest tak naprawdę tylko i wyłącznie kwestia upierdliwości skutków
    chodowania open-proxy. Gdyby to było potencjalne zagrożenie, to pewnie
    nie byłoby sprawy. Ale to jest przyczyna, którą znaleźli autorzy tej
    listy poszukując lekarstwa na swoje bolączki. Prawdę mówiąc, nie dziwię
    im się.

  • 19. Data: 2002-09-09 08:13:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Raczej nie o to chodzi.

    To nie był mój przykład ;-)

> [...]
    > nie byłoby sprawy. Ale to jest przyczyna, którą znaleźli autorzy tej
    > listy poszukując lekarstwa na swoje bolączki. Prawdę mówiąc, nie dziwię

    Sam też im się specjalnie nie dziwię, ale IMHO to wylewanie dziecka z
    kąpielą.
    Szukanie po świecie proxy i robienie z tego jakiejś afery to jednak dla mnie
    wygląda na lekkie przegięcie.
    Według mnie normalna procedura powinna raczej wyglądać w ten sposób, że
    przypadki _nadużyć_ są zgłaszane ISP (w tym przypadku TPSA), a ten powinien
    niezwłocznie wyciągnąć odpowiednie konsekwencje.
    Natomiast sprawą samego właściciela open proxy jest to jak zorganizuje do
    niego
    dostęp i na jakich zasadach.
    Jego sprawą jest też egzekwowanie od użytkowników przestrzegania zasad, bo
    w końcu on naraża się na odcięcie od sieci.

    Pix

  • 20. Data: 2002-09-09 08:24:46
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin pix <p...@w...pl> quotation:
    > Sam też im się specjalnie nie dziwię, ale IMHO to wylewanie dziecka z
    > kąpielą.

    Czasami ma się gdzieś i dziecko i kąpiel. Po prostu chce się spokoju.

    > Szukanie po świecie proxy i robienie z tego jakiejś afery to jednak dla mnie
    > wygląda na lekkie przegięcie.

    To nie jest przegięcie. Ja nie miałem nawet ochoty rozmawiać po raz
    kolejny z ludźmi z gop.pl i od razu wyciąłem gdzie się dało całą domenę.
    BTW: Przeczytaj jak działa polspam, to ci może pomóc zrozumieć schemat
    myślenia i działania w przypadkach takich jak ten.

    > Według mnie normalna procedura powinna raczej wyglądać w ten sposób, że
    > przypadki _nadużyć_ są zgłaszane ISP (w tym przypadku TPSA), a ten powinien
    > niezwłocznie wyciągnąć odpowiednie konsekwencje.

    I dać feedback na informację, którą otrzymał. A TPSA to olała. I kto
    jest winien? IMHO mniej niedouczeni admini, niż TPSA, która gdyby
    odpowiedziała chociaż jednym mailem zapobiegłaby publikacji tych
    adresów. Zresztą z drugiej strony może to i lepiej, że te adresy zostały
    ujawnione, bo teraz każdy może właśnie je wyciąć a nie całą
    *.sdi.tpnet.pl.

> [...]
    > Jego sprawą jest też egzekwowanie od użytkowników przestrzegania zasad, bo
    > w końcu on naraża się na odcięcie od sieci.

    Biorąc pod uwagę, że ludzie, których problem dotyczy nie mają pojęcia o
    tym co trzeba było zrobić to nie bardzo ma to ręce i nogi.