  • 1. Data: 2002-08-09 09:29:27
    Temat: wysyłka oferty a naruszenie dóbr
    Od: "A.Kruk" <t...@g...pl>

    Witam i zwracam się do Grupowiczów z takim pytaniem:

    Czy jednorazowa wysyłka oferty emailem do osoby lub firmy która wcześniej
    nie wyrażała zgody na nią (adres ogólnodostępny) jest naruszeniem jej dóbr
    osobistych czy też nie ?
    Pomijam tu kwestię czy jest to spam czy też nie, chodzi mi o sam fakt
    naruszenia dóbr osobistych.

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    --
    Adam Kruk - xv 1100
    Czestochowa

  • 2. Data: 2002-08-10 08:10:58
    Temat: Re: wysy?ka oferty a naruszenie d?br
    Od: k...@e...pl.invalid (Pawel Krawczyk)

    A.Kruk <t...@g...pl> wrote:

    > Czy jednorazowa wysy?ka oferty emailem do osoby lub firmy kt?ra wcze?niej
    > nie wyra?a?a zgody na ni? (adres og?lnodost?pny) jest naruszeniem jej d?br
    > osobistych czy te? nie ?

    Zależy od osoby, jeśli naruszysz jej dobra to będzie, jeśli nie to nie.
    Przykładem może tutaj być reklama serwisów porno, która jednych
    zbulwersuje, innych nie. Co do adresów ogólnodostępnych to po pierwsze
    ich ogólnodostępność nie jest zachętą do wysyłania śmieci, a po drugie
    patrz http://www.exploit.pl/. Również nie ma znaczenia, że będzie to
    wysyłka jednorazowa - każdy z kilku codziennych spamów, które otrzymuje
    przeciętny użytkownik maila jest jednorazowy... Natomiast ma znaczenie
    do kogo wyślesz ofertę, bo nie da się naruszyć dóbr osobistych firmy.

    --
    Paweł Krawczyk, Kraków, Poland http://echelon.pl/kravietz/
    crypto: http://ipsec.pl/