  • 1. Data: 2002-08-08 18:57:19
    Temat: wysylanie paczek a zachowanie 'nalezytych staran'
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    kolejne z serii glupich pytan

    mam takie pytanie, powiedzmy ze wysylam w filii pocztowej paczki dostarczane
    przez znajomego - chodze z nimi na poczte. on mnie zapewnia ze sa w nich
    akcesoria do PC. po jakims czasie zatrzymuje mnie policja bo okazuje sie ze
    byly w nich tez pirackie programy. aby miec pewnosc co do legalnej
    zawartosci paczek powiedzmy, ze losowo co setna z nich otwieralem i
    znajdywalem w srodku akcesoria jak mnie znajomy zapewnial, pozniej
    zaklejalem i wysylalem. nie robilem tego z kazda bo bylo ich duzo -
    kilkanascie dziennie.

    czy to byly 'nalezyte starania' czy nie wg. sadu i kiedy by byly?
    czy osoba przyjmujaca paczki w tej filii pocztowej tez powinna odpowiadac
    przed sadem skoro nie zagladala do paczek czy jest zwolniona z tego na
    podst. jakiejs ustawy o swiadczeniu uslug pocztowych?
    co ewentualnie grozi za takie wykroczenie?
    jak sie bronic - tylko nie mowcie ze 'skutecznie' :)

  • 2. Data: 2002-08-09 08:36:41
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Domino w wiadomosci news:aiuf86$kqa$1@news2.tpi.pl :

    > kolejne z serii glupich pytan

    istotnie, nie rozwiazuje ono problemu nielegalnej dystrybucji

    > mam takie pytanie, powiedzmy ze wysylam w filii pocztowej paczki

    pomysl ciekawy - ale sciganie nielegalnej dystrybucji oprogramowania nie
    zaczyna sie od przeszukiwania paczek - predzej donos, sprawdzenie ogloszenia
    i dochodzenie do wlasciciela konta, ktory uzyskuje z tytulu nielegalnego
    procederu zyski, a to czy w przypadku jego zatrzymania on przyzna czy
    wspolracowal z nim ajent filli pocztowej, czy nie, to zalezy od stopnia
    zazylosci i checi wziecia calej winy na siebie.

    --
    BITRO
    www.google.com twoim przyjacielem