  • 11. Data: 2003-03-24 13:13:22
    Temat: Re: wyrok i koszty
    Od: m...@p...onet.pl

    > Dostałem wyrok w którym zasądzono na moją rzecz odszkodowanie wraz z
    > zastępstwem procesowym w kwocie 3000.
    > Czy to znaczy że mój adwokat zostanie opłacony i nie będę musiał mu płacić
    > bo on coś próbuje sugerować że musimy się spotkać celem wynagrodzenia go
    > itp.?
    > Czy te 3000 jest oprócz odszkodowania?
    > dzięki za info.
    > k...@w...pl

    Zapewne zawarłeś powierzając adwokatowi prowadzenie Twojej sprawy umowę, w
    której zobowiązałeś się do zapłaty na jego rzecz zasadzonych kosztów zastępstwa
    procesowego oraz określonego procentu (zazwyczaj od 10% do 20%)od zasądzonego
    na Twoją rzecz zadośćuczynienia. Czyli płacisz 3000 zł plus umówiony procent.
    Możliwie, że spotkania ma dotyczyć tego właśnie procentu - bo najczęściej
    koszty są przekazywane bezpośrednio na konto kancelarii.

    Monika

  • 12. Data: 2003-03-24 13:42:03
    Od: "FalconTm" <f...@x...onet.pl>

    Ciekawa gra slow...miedzy prawnikami
    Krol Salomon bylby lepszy :)

  • 13. Data: 2003-03-24 15:33:31
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
    > Możliwie, że spotkania ma dotyczyć tego właśnie procentu - bo najczęściej
    > koszty są przekazywane bezpośrednio na konto kancelarii.

    tak? sąd je przekazuje? hm

    Sandra

  • 14. Data: 2003-03-26 09:43:30
    Od: m...@p...onet.pl

    > tak? sąd je przekazuje? hm
    >
    > Sandra

    Oj Sandro - powiedziałabym, że się jak zwykle czepiasz - ale i tak to nic nie
    zmieni ;-)

    Nie - nie przekazuje Sąd.
    Powinna przekazać strona, na którą obowiązek zwrotu kosztów nałożono.
    A robi to w nastepstwie wezwania do realizacji wyroku, które niemal każdy
    dbający o interesy klienta i swoje adwokat wysyła do strony przeciwnej po
    wydaniu korzystnego wyroku - powołując się na art. 91 pkt 5 k.p.c. - zgodnie z
    którym pełnomocnictwo procesowe obejmuje z samego prawa
    umocowanie do odbioru kosztów procesu od strony przeciwnej.

    Mam nadzieję, że tę odpowiedź uznasz za satysfakcjonującą - chociaż wydaje mi
    się, że autor pierwszego listu w wątku nie chciał mini-wykładu o zasadach
    działania kancelarii adwokackich i podstawach z k.p.c. ale szybkiej, konkretnej
    i zrozumiałej odpowiedzi...

    Monika

  • 15. Data: 2003-03-26 17:56:58
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > działania kancelarii adwokackich i podstawach z k.p.c. ale szybkiej, konkretnej

    A dlaczego założyłyście, że to sprawa cywlina? ;)

    KG

  • 16. Data: 2003-03-27 13:30:25
    Od: m...@p...onet.pl

    > m...@p...onet.pl wrote:
    > >
    > A dlaczego założyłyście, że to sprawa cywlina? ;)
    >
    > KG

    Faky :-)
    Bo odszkodowanie + koszty zastępstwa adwokackiego w wysokości 3000PLN jakoś mi
    nie pasują do wynagrodzenia pełnomocnika oskarżyciela poisłkowego ;-)

    Monika