  • 1. Data: 2006-04-19 15:33:41
    Temat: wyrok TK w sprawie aplikacji adw.
    Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl>

    Witam,
    wlasnie wyczytalem, ze TK uznal, że pozbawienie korporacji adwokackiej
    wpływu na ustalanie zasad egzaminu na aplikacje jest niezgodne z
    Konstytucją - zdecydował Trybunał Konstytucyjny.
    Ale co z osobami po innej aplikacji?? Wie ktos moze ?

    Kacper

  • 2. Data: 2006-04-19 16:12:54
    Temat: Re: wyrok TK w sprawie aplikacji adw.
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Kacper <k...@p...usunto.onet.pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > Ale co z osobami po innej aplikacji?? Wie ktos moze ?

    Muszą najpierw popracowac w zawodzie, nie można od razu po sędziowskiej czy
    prokuratowrskiej. Zostaje zatem, jak było dawiej

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2006-04-19 16:15:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Muszą najpierw popracowac w zawodzie, nie można od razu po sędziowskiej
    > czy prokuratowrskiej. Zostaje zatem, jak było dawiej

    Swoją drogą jest to dla mnie niezrozumiałe. Przecież po aplikacji
    sędziowskiej ma się taką samą wiedzę lub większą niż po aplikacji
    adwokackiej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 4. Data: 2006-04-19 16:33:02
    Od: "wkamil " <w...@g...pl>

    > Swoją drogą jest to dla mnie niezrozumiałe. Przecież po aplikacji
    > sędziowskiej ma się taką samą wiedzę lub większą niż po aplikacji
    > adwokackiej.

    Jakas niekonkretna ta notatka PAP-owska, bo przeciez po "aplikacjach" zgodnie
    z nowelizacja wpis na liste uzyskiwalo sie bez egzaminu, a PAP podaje, iz "
    Sprzeczne z konstytucją jest też, według TK, dopuszczanie do egzaminu
    adwokackiego osób z innych korporacji prawniczych, które zdały tam tylko
    egzamin - np. radcowski, sędziowski czy prokuratorski, ale nie mają praktyki w
    tych zawodach". Ktos tu chyba cos zle uslyszal, albo zle zrozumial ;-)

    A jesli nawet ten przepis przepadl, to coz... takie zycie, w kazdym razie kto
    sie zdarzyl wpisac (ja zdazylem), temu nikt juz wpisu nie odbierze :-)

    wkamil

  • 5. Data: 2006-04-19 16:35:51
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Swoją drogą jest to dla mnie niezrozumiałe. Przecież po aplikacji
    > sędziowskiej ma się taką samą wiedzę lub większą niż po aplikacji
    > adwokackiej.

    Co do wartości poszczególnych aplikacji nie chcę się wypowiadać. Z
    osobistych powodów twierdzę, że najlepsza jest radcowska ;-). Zarówno
    adwokacka, jak i sędziowska za mało, moim zdaniem, zajmują się materialnym
    prawem cywilnym.
    Dla mnie istotny jest inny argument, który moze nie był tutaj rozważany, ale
    jest ważny. Dlaczego nowi adwokaci/radcowie mają byc kształceni za pieniądze
    podatników na aplikacjach sędziowskich lub prokuratorskich?

  • 6. Data: 2006-04-19 16:45:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

> [...]
    > osobistych powodów twierdzę, że najlepsza jest radcowska ;-). Zarówno
    > adwokacka, jak i sędziowska za mało, moim zdaniem, zajmują się

    Prawem cywilnym trochę się zajmują. Na pewno w zakresie wystarczającym
    do procesowania się w sądzie.
    Nie zauważyłem by radcowie prawni byli akurat w tej dziedzinie
    mądrzejszy. Wręcz przeciwnie. Ale mniejsza o to. Każdy ma inne
    doświadczenia :)

    Wydaje mi się, że różnice dotyczą prawa administracyjnego z tym że osoba
    po aplikacji sędziowskiej i osoba po aplikacji sędziowskiej po 3 latach
    orzekania jako sędzia sądu powszechnego (taka osoba poprzednio mogła
    pójść w adwokaty) nadal będą miały taką samą wiedzę co do prawa
    administracyjnego.

    > Dla mnie istotny jest inny argument, który moze nie był tutaj rozważany,
    > ale jest ważny. Dlaczego nowi adwokaci/radcowie mają byc kształceni za
    > pieniądze podatników na aplikacjach sędziowskich lub prokuratorskich?

    Bo jak to powiedział TK są to zawody zaufania publicznego ;) ?
    Z tego co słyszałem od przyszłego roku na aplikację sędziowską i
    prokuratorską zamierzają przyjmować mniej więcej tylko tyle osób ile
    według ich kalkulacji będzie wolnych miejsc w przyszłości na asesurze.

  • 7. Data: 2006-04-19 16:58:25
    Od: "wkamil " <w...@g...pl>

> [...]
    > orzekania jako sędzia sądu powszechnego (taka osoba poprzednio mogła
    > pójść w adwokaty) nadal będą miały taką samą wiedzę co do prawa

    Nie wiem jak jest z poziomem szkolenia na aplikacji radcowskiej w zakresie
    procedury administracyjnej i prawa materialnego (konczylem sadowa), niemniej u
    radcow z ktorymi mialem do czynienia jest w tej materii bardzo biednie... Co
    gorsza, jest to dziedzina daleko bardziej obszerna niz prawo cywilne, ktore na
    dodatek nie podlega tak czestym nowelizacjom.

    Zeby nie bylo, aplikacja sadowa w ogole tej czesci prawa nie dotyka, wiec z
    sedziami jest jeszcze gorzej :-)

  • 8. Data: 2006-04-19 17:15:43
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Muszą najpierw popracowac w zawodzie, nie można od razu po sędziowskiej
    > czy prokuratowrskiej. Zostaje zatem, jak było dawiej

    a co z ustawa radcowska.???.. zaskarzone zostaly tylko przepisy dotyczace
    ustawy o adwokaturze

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-04-19 17:17:22
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

    > a co z ustawa radcowska.???.. zaskarzone zostaly tylko przepisy dotyczace
    > ustawy o adwokaturze

    No i co z lekarzami? Wychodzi na to, ze LEP tez jest niekonstytucyjny!

  • 10. Data: 2006-04-19 17:21:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > a co z ustawa radcowska.???.. zaskarzone zostaly tylko przepisy dotyczace
    > ustawy o adwokaturze

    a więc nic

    KG