    From: "Dorota D." <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: wypracowane godziny a etat - pomocy!
    Date: Fri, 10 Feb 2006 18:39:02 +0100

    Mam takie pytanie.
    Zatrudniona jestem na 3/4 etatu, przy czym płaci się nam nie od etatu, a od
    przepracowanej liczby godzin tzn, że każdą godzinę powyżej tego etatu jest
    także płatna. W tym miesiącu sytuacja jest taka, że pracodawca świadomie
    zaniżył ilość godzin, jakie dano nam do przepracowania tzn zamiast po 8
    godzin dziennie, cały miesiąc były to zmiany po 5, 6 albo 7 godzin. Łączna
    ilość godzin z całego miesiąca nie dorówna więc 3/4 etatu, a jedynie
    przekroczy nieco 1/2 etatu i tu pytanie: czy pracodawca ma prawo stosować
    takie praktyki? Czy te 3/4 etatu, które mam w umowie nie powinny jednak być
    zagwarantowane?
    Jestem osobą pełno dyspozycyjną, wyrażam chęć pracy nawet na pełen etat, a
    coraz częściej nie wyrabiam nawet tego, co jest w umowie, gdyż pracodawca
    jest zdania, że te 3/4 etatu to maksimum, jakie mogę wyrobić. Ja uważam, że
    raczej powinno być to traktowane jako minimum. Jak to wygląda z punktu
    widzenia kodeksu pracy?
    Mogę prosić o jakiś konkretny paragraf dot. w/w zagadnienia? Wydaje mi się,
    że powinnam mieć dopłacone do 3/4 etatu, pomimo że go nie wypracowałam, za
    samą gotowość do pracy i dlatego, iż taki wymiar widnieje na umowie, a jego
    wypracowanie nie zostało mi umożliwione.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    D.