  • 1. Data: 2003-04-01 21:46:43
    Temat: wypowiedzenie umowy przez pracownika
    Od: "LENKA" <s...@w...pl>

    pracuje w firmie przez 5 lat, chce zmienic swoje zycie a co za tym idzie
    rowniez prace, czy musze na pismie przedstawic wypowiedzenie umowy
    pracodwacy i czy konieczne jest podanie przyczyny?

    czy musze wypowiedziec umowe 3 miesiace przed zerwaniem umowy? ..i jak to
    wypowiedzenie na pismie ma wygladac

    prosze o pomoc, mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto mi rozjasni cala
    sprawe
    dziekuje

  • 2. Data: 2003-04-02 06:23:53
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez pracownika
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "LENKA" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenie na pismie ma wygladac
    >
    > prosze o pomoc, mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto mi rozjasni cala

    tak, musisz to zrobic w formie pisemnej,
    tak, musisz zachowac okres 3 miesiacy,
    nie, nie musisz podawac przyczyny.

    tresc:

    Twoje dane,

    Miasto, dn. xx.xx.2003
    WYPOWIEDZENIE UMOWY O PRACE PRZEZ PRACOWNIKA

    Wypowiadam umowę o pracę zawartą dnia xx.xx.199x roku pomiędzy
    NAZWA PRACOWCY a TWOJE IMIE I NAZWISKO, z zachowaniem
    trzy miesięcznego okresu wypowiedzenia. Umowa zostanie
    rozwiązana dnia 31.xx.2003 roku.

    data podpisy

  • 3. Data: 2003-04-02 11:42:03
    Od: "Nina" <_...@g...pl>

    > tak, musisz zachowac okres 3 miesiacy,

    Z tym 3-miesiecznym okresem to troche dziwne, bo ja swoje wymowienie
    zlozylam 29 lipca, porszac o rozwiazanie umowy Z DNIEM 31 lipca, a 1
    sierpnia zaczelam juz nowa prace. W pismie nie bylo powodu rozwiazania,
    jedynie potem szef mnie zapytal dlaczego.

    pozdrawiam

    Nina

  • 4. Data: 2003-04-02 12:41:24
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > tak, musisz to zrobic w formie pisemnej,
    > tak, musisz zachowac okres 3 miesiacy,

    Chyba, ze bedzie to rozwiazanie za porozumieniem stron, czy jakos tak?

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 5. Data: 2003-04-02 16:06:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zgoda z tym zastrzeżeniem, że okres trzymiesięczny może zostać skrócony za
    porozumieniem się stron. Czyli jeśli pracodawca wyrazi zgodę, to może być
    wypowiedzenia z dnia na dzień.

  • 6. Data: 2003-04-02 16:23:01
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, ze bedzie to rozwiazanie za porozumieniem stron, czy jakos tak?

    tak, za porozumieniem stron mozna rozwiazac
    umowe nawet tego samego dnia.

    jednak porozumienie stron to nie wypowiedzenie :)
    ale poprostu "uzgodnienie", ze strony rozwiazuja umowe.

  • 7. Data: 2003-04-04 11:19:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Nina napisał:

> [...]
    > sierpnia zaczelam juz nowa prace. W pismie nie bylo powodu rozwiazania,
    > jedynie potem szef mnie zapytal dlaczego.

    Wychodzi na to że wcale nie wypowiedziałas umowy o pracę - rozwiązałas
    ja za porozumieniem stron (nie wazne że pisało na środku
    "wypowiedzenie", liczy się faktyczny efekt) albo porzuciłas pracę.
    Trzeciego wyjasnienia nie ma :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-04-04 11:58:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ ja za porozumieniem stron (nie wazne że pisało na środku
    >+ "wypowiedzenie", liczy się faktyczny efekt) albo porzuciłas pracę.

    Maddy, tym razem ja mam okazję - jak to było: "zawiodłam się" ? ;)

    ++++++
    Art. 36
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną
    z nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie
    nie zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.
    -----

    Nina spokojnie mogła wypowiedzieć umowę, pójść do szefa - i *jej*
    wypowiedzenie zostało skrócone za zgodą pracodawcy, choć *nie było*
    to wypowiedzenie za porozumieniem.
    No i "porzucenia pracy" już nie ma, choć mi tu uswiadomili że
    w sumie to pracodawca jak nie wyrzuci to musi płacić :< - niemniej...

    pzdr, Gotfryd
    (przygotowany na ciosy z wszystkich stron :))