  • 1. Data: 2006-09-19 21:23:32
    Temat: Jak zwracamy się do notariusza?
    Od: "BSz" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wiem, że to już kiedyś było:) Ale nie znalazłem. Pytanie może głupie, ale
    nie daje mi spokoju.

    Za odpowiedź (myślę, że jedna wystarczy :) z góry dziękuje!

    Bogusław

  • 2. Data: 2006-09-19 22:50:45
    Temat: Re: Jak zwracamy się do notariusza?
    Od: Marsjasz <d...@w...pl>

    BSz napisał(a):
> [...]
    > nie daje mi spokoju.
    >
    > Za odpowiedź (myślę, że jedna wystarczy :) z góry dziękuje!

    Prosze Pana ale jeszcze lepiej Panie Sedzio...
    Panie Rejencie nie polecam...
    Mars

  • 3. Data: 2006-09-20 02:21:14
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Marsjasz wrote:

    > Prosze Pana ale jeszcze lepiej Panie Sedzio...

    Ale seksizm... :)

    Jacek

  • 4. Data: 2006-09-20 05:10:40
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Marsjasz napsal(a):
    > Prosze Pana ale jeszcze lepiej Panie Sedzio...

    Przepraszam, ze sie wtracam, ale czy do notariusza naprawde mowi sie
    "panie sedzio"? Juz sie przyzwyczailem, ze do wicepremierow mowi sie
    "panie premierze", do zastepcow ministra "panie ministrze", ale
    notariusz a sedzia to chyba cos innego, nie? Przepraszam za ew. niewiedze.

    Ludek

  • 5. Data: 2006-09-20 07:37:01
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Marsjasz" <d...@w...pl> napisał

    > Prosze Pana ale jeszcze lepiej Panie Sedzio...
    > Panie Rejencie nie polecam...

    A to niby dlaczego nie mozna powiedziec Panie Rejencie?
    W koncu notariusz to zwyczajny rejent. Nie jest
    to zadna swieta krowa. Swoja droga rejenci w zamierzlych
    czasach nie mieli ogolnego szacunku.

    Panie Sedzio???

    Neko

  • 6. Data: 2006-09-20 07:38:36
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał

> [...]
    > "panie premierze", do zastepcow ministra "panie ministrze", ale notariusz
    > a sedzia to chyba cos innego, nie? Przepraszam za ew. niewiedze.

    Nigdy sie nie mowilo: "panie wicepremierze", "panie wicepremierze".
    Tak samo jak sie nie mowi do zastepcy dyrektora w zakladzie
    pracy: "panie wicedyrektorze". To tylko po prostu dobre wychowanie...

    Neko

  • 7. Data: 2006-09-20 08:40:00
    Od: "Anna S." <a...@W...gazeta.pl>

    BSz <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie daje mi spokoju.
    >
    > Za odpowiedź (myślę, że jedna wystarczy :) z góry dziękuje!

    Witam
    Myślę, ze zwracać można się po prostu Pani Notariusz/Panie Notariuszu, jak
    powiemy Panie Rejencie/ Pani Rejent, to też żaden nie powinien się obrazić:)
    Niektórzy zwracaja się Pani/Panie Mecenasie i też będzie dobrze. A
    zwrot "Sędzia" to może stosowany jest do parwników, którzy przekwalifikowali
    się z "Sędziego Wieczystoksięgowego" na Notariusza, a było ich swojego czasu
    dużo, może stąd ten zwrot.

  • 8. Data: 2006-09-20 16:18:27
    Od: "kysio" <k...@c...pl>

    Użytkownik "BSz" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Wiem, że to już kiedyś było:) Ale nie znalazłem. Pytanie może głupie, ale
    > nie daje mi spokoju.

    zwracamy sie per:
    "DROGI panie dodatkowy posredniku podrazajacy koszta transakcyjne
    przy znikomej wartosci dodanej wykonywanych uslug"

    to tak zeby plynnie przejsc do stawki negocjowanej :-)

  • 9. Data: 2006-09-20 21:59:37
    Od: Marsjasz <d...@w...pl>

    Neko napisał(a):
> [...]
    > W koncu notariusz to zwyczajny rejent. Nie jest
    > to zadna swieta krowa. Swoja droga rejenci w zamierzlych

    moze sie zemscic "rachnkiem-zemsta"...
    wlasnie z tych powodow ktore opisales wyzej...
    pozdrawiam
    Mars

  • 10. Data: 2006-09-20 22:09:31
    Od: Marsjasz <d...@w...pl>

    Anna S. napisał(a):

> [...]
    > się z "Sędziego Wieczystoksięgowego" na Notariusza, a było ich swojego czasu

    moze i tak...
    ale jestem praktykiem a nie teoretykiem...
    powalam sie teraz na doswiadczenie...
    miejsc na aplikacje notarialna jest jak na lekarstwo...
    natomiast po kilku (zgadnij ilu) lat pracy sedziego nabywa (albo
    nabywalo) sie te uprawnienia automatycznie...
    i wiekszosc notariuszy ktorych znam pochodza wlasnie z tego srodowiska...
    pozdr
    Mars