  • 1. Data: 2002-04-26 09:04:49
    Temat: wynalazek czy ochrona pomyslu?
    Od: "PIIG: www.geodezja.pl" <i...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktoś mógłby dopomóc w sprawie, gdzie wymyśliliśmy rozwiązanie
    informatyczne, które nie ma swego odpowiednika i jest ewidentną nowością.
    Nie podchodzi to jednak pod stricte wynalzek w rozumieniu Ustawy "Prawo
    własności przemysłowej", a raczej pod wdrożenie lub nowatorski pomysł.
    Czy w Polsce obowiązuje jakieś prawo, które pozwoli ochronić rozwiązanie
    jako pomysł? Pomysł ten jest wdrożony i funkcjonuje w Internecie, jednak
    chciałby uzyskać jakąś formę jego ochrony. Pomsył jest też obublikowany jako
    artykuł naukowy, ale nie wiem, czy daje to jakąkolwiek ochronę.
    Będę wdzięczny za wszelkie pomysły i sugestie.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-04-26 09:52:56
    Temat: Re: wynalazek czy ochrona pomyslu?
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Fri, 26 Apr 2002 11:04:49 +0200, "PIIG: www.geodezja.pl"
    <i...@g...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >Czy kto? móg?by dopomóc w sprawie, gdzie wymy?lili?my rozwi?zanie
    >informatyczne, które nie ma swego odpowiednika i jest ewidentn? nowo?ci?.
    >Nie podchodzi to jednak pod stricte wynalzek w rozumieniu Ustawy "Prawo
    >w?asno?ci przemys?owej",
    Na szczeœcie nie mo?na jeszcze patentowaae programów komputerowych ani
    zasad biznesowych ufff.
    OByœmy nigdy nie doczeakali dnia kiedy bedzie to mozliwe. Wtedy
    zostane eurosceptykiem
    Natomaist mozna patentowaae urzadzenie okorzystajace z oprogramowania.
    T? drog? niejako przy okazji" patenuje sie oprogramowanie. Z tego co
    mi wiadomo praktyka urzedy patentowego jest coraz bardziej liberalna w
    tej kwestii.

    a raczej pod wdro?enie lub nowatorski pomys?.
    >. Pomsy? jest te? obublikowany jako
    >artyku? naukowy, ale nie wiem, czy daje to jak?kolwiek ochron?.
    Artyku? jest chroniony jako utwór ( prawo autorskie)
    Podobnie sam program jest chroniony jako utwór.
    Ponadto zawsze m?esz oprzec sie o przepisy ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji.
    Pozdrawaim
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl

  • 3. Data: 2002-04-26 12:33:49
    Od: "AJA" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Na szczeocie nie można jeszcze patentować programów komputerowych ani
    > zasad biznesowych ufff.

    Moze program komputerowy (czesc kodu) byc chroniona

    AJA

  • 4. Data: 2002-04-26 14:20:09
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    PIIG: www.geodezja.pl <i...@g...pl> wrote:

    > Czy ktoś mógłby dopomóc w sprawie, gdzie wymyśliliśmy rozwiązanie
    > informatyczne, które nie ma swego odpowiednika i jest ewidentną nowością.

    Po pierwsze, to mało prawdopodobne. Po drugie, w Europie nie można
    patentować twierdzeń matematycznych, algorytmów i programów dla
    maszyn cyfrowych (oryginalne określenie).

    --
    Paweł Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/

  • 5. Data: 2002-04-26 14:48:27
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 26 Apr 2002, PIIG: www.geodezja.pl wrote:

    > Czy ktoś mógłby dopomóc w sprawie, gdzie wymyśliliśmy rozwiązanie
    > informatyczne, które nie ma swego odpowiednika i jest ewidentną nowością.

    I nie da się go ująć w programie?

    Algorytmy nie są chronione.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-26 21:42:04
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Fri, 26 Apr 2002 16:48:27 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> wrote:

    >Algorytmy nie s? chronione.
    Jak to nie s? !!!!!!!!!!!
    Oczywiscie,ze s? , kazdy spsób wyra?ania . Nie jest chroniona idea ale
    jak ieda "ucielesni sie" w algorytmie to juz jest chroniona.
    Pod warunkiem oczywiscie,ze spe?nione eda zasady ogolne tzn. ze poziom
    twórczosci algorytmu bedzie taki ze bedzie stanowi? on utwór.
    Romek

  • 7. Data: 2002-04-30 18:42:56
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@s...com.pl>

    > Na szczeocie nie można jeszcze patentować programów komputerowych ani
    > zasad biznesowych ufff.

    Ohh.. tak.. Bo jak spedze rok aby wymyslic, opracowac i wdrozyc wynalazek
    to moge domagac sie ochrony, a jak spedze tyle samo czasu to jakis gosc -
    fanatyk open-source, jakis Microsoft, lub kto inny moze ode mnie ten
    pomysl zerznac i wygryzc mnie z interesu.. To moze w ogole zlikwidujmy
    urzedy patentowe?

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko