  • 1. Data: 2002-04-26 09:01:00
    Temat: Stanowisko pracy (informatyk) a działalnośc gospodarcza
    Od: "u.yojimbo" <u...@N...poczta.gazeta.pl>

    Mam takie pytanie.

    Prowadzę jednoosobową działalnośc gospodarczą i jednocześnie mam byc
    zatrudniony jako pracownik w firmie IT. Jeśli faktury są wystawiane na
    działalnośc analityczno-projektową-wykonawczą czy jest jakaś przeszkoda
    prawna, lub też jakakolwiek inna, aby firma zatrudniała mnie na stanowisku
    analityka-projektanta?

    Podobno faktury nie powinny byc wystawiane za pracę, którą niby wykonuję w
    firmie, ale jakaś podstawa prawna? Aha, odbiorcami faktur za usługi, które
    wykonuję jest ta sama firma IT, w której jestem zatrudniony na nieokreślonym,
    co chciałbym dookreślic stanowisku.

    Pomysły? Dzięki.
    Brak? Cóż. Też dzięki. ;)

    --
    u.yojimbo

  • 2. Data: 2002-05-06 14:05:44
    Od: "Wojciech Niemira" <a...@z...pl>

    Użytkownik "u.yojimbo"

> [...]
    > firmie, ale jakaś podstawa prawna? Aha, odbiorcami faktur za usługi, które
    > wykonuję jest ta sama firma IT, w której jestem zatrudniony na

    Powiedz jeszcze na jakich zasadach rozliczasz sie z dzialanosci gospodarczej
    z US.
    Rozumiem ze na KPiR?

    Pozdrawiam
    Wojciech Niemira

  • 3. Data: 2002-05-06 15:11:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 May 2002, Wojciech Niemira wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > Podobno faktury nie powinny byc wystawiane za pracę, którą niby wykonuję w

    IM*H*O jest to sprawa udowodnienia, że część pracy wykonujesz
    "na etacie" ("pod nadzorem" itp), a część wykonujesz w domu,
    na własnym stanowisku pracy, *bez nadzoru* (ważne) itp.
    [...]
    >+ Powiedz jeszcze na jakich zasadach rozliczasz sie z dzialanosci gospodarczej
    >+ z US.
    >+ Rozumiem ze na KPiR?

    Bardzo słusznie :) (ryczałtowcy mają zakaz, i to jeszcze
    rok po zakończeniu umowy o pracę !)

    Pozdrowienia, Gotfryd