    From: Romek Bieda <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynalazek czy ochrona pomyslu?
    Date: Fri, 26 Apr 2002 11:52:56 +0200

    On Fri, 26 Apr 2002 11:04:49 +0200, "PIIG: www.geodezja.pl"
    <i...@g...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >Czy kto? móg?by dopomóc w sprawie, gdzie wymy?lili?my rozwi?zanie
    >informatyczne, które nie ma swego odpowiednika i jest ewidentn? nowo?ci?.
    >Nie podchodzi to jednak pod stricte wynalzek w rozumieniu Ustawy "Prawo
    >w?asno?ci przemys?owej",
    Na szczeœcie nie mo?na jeszcze patentowaae programów komputerowych ani
    zasad biznesowych ufff.
    OByœmy nigdy nie doczeakali dnia kiedy bedzie to mozliwe. Wtedy
    zostane eurosceptykiem
    Natomaist mozna patentowaae urzadzenie okorzystajace z oprogramowania.
    T? drog? niejako przy okazji" patenuje sie oprogramowanie. Z tego co
    mi wiadomo praktyka urzedy patentowego jest coraz bardziej liberalna w
    tej kwestii.

    a raczej pod wdro?enie lub nowatorski pomys?.
    >. Pomsy? jest te? obublikowany jako
    >artyku? naukowy, ale nie wiem, czy daje to jak?kolwiek ochron?.
    Artyku? jest chroniony jako utwór ( prawo autorskie)
    Podobnie sam program jest chroniony jako utwór.
    Ponadto zawsze m?esz oprzec sie o przepisy ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji.
    Pozdrawaim
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl