  • 1. Data: 2006-03-20 20:30:27
    Temat: wynajem mieszkania, a naprawa pieca
    Od: jarek <z...@z...pl>

    witam i prosze o pomoc:
    w lipcu 2005 roku wynajalem mieszkanie
    na poczatku lutego zepsul sie piec dwubiegowy dzieki ktoremu jest ciepla
    woda i ogrzewanie
    pytanie: kto powinien poniesc koszty naprawy i jak to wyglada w
    pozniejszym terminie
    po czyjej stronie powinny byc koszty przegladow i ewentualnych remontow
    po stronie wlasciciela mieszkania, czy najemcy?
    dziekuje za informacje
    J.

  • 2. Data: 2006-03-21 06:41:09
    Temat: Re: wynajem mieszkania, a naprawa pieca
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-03-20, jarek <z...@z...pl> wrote:
> [...]
    > po czyjej stronie powinny byc koszty przegladow i ewentualnych remontow
    > po stronie wlasciciela mieszkania, czy najemcy?

    Patrz KC: Najem i dzierżawa.

    Renata

  • 3. Data: 2006-03-21 08:03:40
    Od: jarek <z...@z...pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Patrz KC: Najem i dzierżawa.
    >
    > Renata

    dziekuje,
    ale chodzi mi o szczegolny przypadek
    w momencie przejmowania w lipcu 2005 nie byl robiony zaden przeglad
    pieca. ostatni przeglad przed wynajeciem byl 12 stycznia 2004 roku
    natomiast na poczatku lutego 2006 roku piec zaczal sie psuc.
    w ten sposob mowi kodeks cywilny:

    "Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą w
    szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian,
    podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne
    naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody."

    czy to zaliczyc do drobnych napraw?
    jak to sie ma do tego, ze nie bylo zrobionego przegladu w momencie
    przekazywania mieszkania?

    Jarek