    From: "J" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wynagrodzenie za pracę
    Date: Fri, 16 Jan 2004 17:10:37 +0000 (UTC)

    Witam

    Pracując w jednym z działów przedsiębiorstwa wraz z innymi zatrudnionymi w
    nim pracownikami wykonywałem pracę zleconą przez inną intytucję. Zapłatę za
    roczną pracę instytucja ta jednorazowo przelewała na konto jednej z osób,
    która rozdzielała pieniądze pozostałym.

    Nie miałem jakiejkolwiek podstawy sądzić,że mogę być oszukiwany.

    Aż do momentu gdy stwierdziłem, że:

    -jednej osobie przyznano taką samą kwotę jak pracującym cały rok mimo że
    pracowała przy realizacji zlecenia tylko kilka miesięcy (zatrudniła się w
    połowie roku)

    - w rozliczeniu całkowicie pominięto jedną osobę (niepracującą już w dziale)

    Kategorycznie odmówiłem przyjęcia tak rozliczonej kwoty.
    Prosiłem o uwzględnienie w podziale pieniędzy pominiętej osoby (na co
    usłyszałem "jesteś jego adwokatem", "co cię to obchodzi"), uwzględnienia, że
    jak ktoś pracował przy realizacji zlecenia kilka miesięcy to nie może
    otrzymywać wynagrodzenia jak inni pracujący przez cały rok.

    Nie uwzględniono tego, usłyszałem że albo wezmę tak rozliczone pieniądze albo
    nic nie dostanę.

    Moje interwencje u przełożonych zakończyły się ich stwierdzeniami:
    - o co mi chodzi przecież to są "małe pieniądze"
    - dyrektor uznał (pisemnie) - "prywatna sprawa pracowników"

    Obie instytucje to: uczelnia państwowa i państwowy instyt naukowy.

    Ponadto mam wątpliwości co do przwidłowości rozliczeń w poprzednich latach.
    Czy przekazywane przez zleceniodawcę wynagrodzenie było rozliczane w całości?
    Nie mam możliwości sprawdzenia tego.

    Ponadto gdy spytałem o rozliczenie pieniędzy za poprzednie lata okazało się
    że jedna z osób ich nie ma.

    Czy wypłacanie wynagrodzenia jednej osobie która potem rozdziela je
    pozostałym osobom według swojego widzimisię jest prawidłowe.

    Jak mam dochodzić wypłaty wynagrodzenia?

    Czy muszę występowac na drogę sadową?

    Jaki jest termin przedawnienia się rozczeń z tytułu wynagrodzenia za pracę?

    pzdw