  • Data: 2004-01-17 07:46:08
    Temat: Re: wynagrodzenie za pracę
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 16 Jan 2004 17:10:37 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, J napisał(a):

    > Witam
    >
    > Pracując w jednym z działów przedsiębiorstwa wraz z innymi zatrudnionymi w
    > nim pracownikami wykonywałem pracę zleconą przez inną intytucję. Zapłatę za
    > roczną pracę instytucja ta jednorazowo przelewała na konto jednej z osób,
    > która rozdzielała pieniądze pozostałym.

    Wypłaty wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło wypłaca się na podstawie umowy i
    wystawionego rachunku.
    Jezeli przelewała na konto jednej z osób - to z tego wynika, że była
    zawarta tylko z tą osobą. Rozdzelanie pieniędzy pozostałym w tym wypadku
    należałoby traktować jako darowiznę ;-).
    Jeżeli tak było jak piszesz to zostały naruszone przepisy Ustawy o podatku
    od osób fizycznych - z wszystkimi konsekwencjami.
    Jeżeli jednak umowa była zawarta z wszystkimi wykonawcami - to
    zleceniodawca powinien dostać rachunki od każdej z osób i każdej oddzielnie
    wypłacić wynagrodzenie.

    > Czy wypłacanie wynagrodzenia jednej osobie która potem rozdziela je
    > pozostałym osobom według swojego widzimisię jest prawidłowe.

    Nie tylko jest nieprawidłowe ale stanowi naruszenie prawa.

    > Jak mam dochodzić wypłaty wynagrodzenia?

    Jak nie masz umowy na swoje nazwisko to nie masz żadnych możliwości
    prawnych

    > Czy muszę występowac na drogę sadową?

    Jeżeli jest tak jak opisałeś to nie tylko nie musisz ale *nie możesz*.

    Mieczysław