  • 1. Data: 2006-05-22 16:05:39
    Temat: wynagrodzenie adwokatow
    Od: janist <j...@o...pl>

    Witam,
    powiedzczie, prosze, czy w naszym kraju sa juz adwokaci, ktorzy
    pobieraja wynagrodzenie jako procent od zasadzonej kwoty. Jeli tak to
    gdzie takisz szukac we Wroclawiu.
    --
    janist

  • 2. Data: 2006-05-22 17:22:43
    Temat: Re: wynagrodzenie adwokatow
    Od: stern <s...@0...pl>

    janist napisał(a):
    > Witam,
    > powiedzczie, prosze, czy w naszym kraju sa juz adwokaci, ktorzy
    > pobieraja wynagrodzenie jako procent od zasadzonej kwoty. Jeli tak to
    > gdzie takisz szukac we Wroclawiu.

    jeśli pytasz o wynagrodzenie _wyłącznie_ jako procent od zasądzonej
    kwoty, to takie postępowanie jest sprzeczne z ich zasadami.

    Jeżeli chodzi CI o wynagrodzenie określone kwotowo+procent, to tak
    możesz się umówić z każdym.

    We Wrocławiu osobiście polecałbym pewną spółkę ze Świdnickiej i pewnego
    adwokata z Pl. Solnego (więcej nie mogę, bo się okaże, że to reklama :) ).

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-05-23 07:39:50
    Od: "rrr" <r...@p...wp.pl>

> [...]
    > wynagrodzenie jako procent od zasadzonej kwoty. Jeli tak to gdzie takisz
    Jest to sprzeczne z zasadami etyki zarówno adwokatów, jak również radców
    prawnych oraz rzeczników patentowych.
    Najczęściej jednak umawiamy się na konkretną kwotę + procent od wygranej
    (reazlaicji transakcji itp)
    Pozdrawiam,
    Romek Bieda

  • 4. Data: 2006-05-23 09:18:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    rrr wrote:
> [...]
    > prawnych oraz rzeczników patentowych.
    > Najczęściej jednak umawiamy się na konkretną kwotę + procent od wygranej

    Hmm, a co w tym nieetycznego umówić się na tylko % od kwoty?.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-05-23 11:37:10
    Od: "rrr" <r...@p...wp.pl>

    > Hmm, a co w tym nieetycznego umówić się na tylko % od kwoty?.

    A to już zupełnie inna sprawa, czy taki zapis jest w dzisiejszych czasach
    słuszny czy nie... Można również zapytać, co jest nieetycznego w zakazie
    reklamy, czy zakazie "podbierania" sobie klientów, przecież jest wolny
    rynek. Ostatnio czytałem zasady etyki architekta... Tam dopiero znalazy sie
    dla mnie osobiscie dośc watpliwe zapisy. np. o koniecznosci uzyskiwania
    zgody na kontynuacje prac innego arachitekta itp.
    Jednak dopuki taki zpis funkcjonuje, to należy go przestrzegać..
    Pozdrawiam,
    Romek

  • 6. Data: 2006-05-23 18:14:58
    Od: janist <j...@o...pl>

    Hmmm.
    mimo, ze uwazam takie zasady etyki za .... to nie wiedziałam jak jest.
    Teraz juz wiem.

  • 7. Data: 2006-05-24 19:15:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 23 May 2006 13:37:10 +0200, rrr napisał(a):

    > Jednak dopuki taki zpis funkcjonuje, to należy go przestrzegać..
    Hmm, a czy hołdujesz tej zasadzie na innych polach, np. w zakresie ustaleń
    Rady Języka Polskiego?

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2006-05-24 21:15:30
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Jednak dopuki taki zpis funkcjonuje, to należy go przestrzegać..
    > Pozdrawiam,
    > Romek

    Tak samo jak jazda z wlaściwą prędkością. Też jest taki zapis i oczywiście
    wszyscy go przestrzegają. Jak jest latwa sprawa do wygrania to każdy pójdzie na
    uklad. Nie ładna miska ale pełna daje jeść. Dobry jestes. Aż zajad mi się zrobił
    jak przeczytałem. Tomek