  • 1. Data: 2006-05-22 15:31:52
    Temat: Ubezpieczenie OC samochodu- scigaja za długi
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam! Ostatnio przyszło do mnie pismo z firmy windykacyjnej że zalegam ze
    składka OC samochodu który kupiłem 2 lata temu, a sprzedałem rok temu. Po
    kupnie samochodu odesłałem poprzedniemu właścicielowi polisę OC i moj
    wniosek o rezygnacje z polisy zeby wycoał kase.....
    Minął rok i upomniała sie firma windykacyjna ze zalegam ze składką.
    Napisałem jej, zeby sie odczepili bo niczego nie podpisywałem i pomogło.
    Minął kolejny rok (czyli 2 lata od kupna samochodu), znów upomniała sie
    firma windykacyjna tym razem juz nie uznali tamtych wyjasnien.
    I teraz moje pytanie
    Po 1 czy ubezpieczyciel ma prawo żądac ode mnie zapłaty składki skoro
    wysłałem poprzedniemu właścicielowi polisę i rezygnacje?
    po 2 Czy jesli gdzies zaginęła moja rezygnacja (niestety nie mam
    potwierdzenia nadania jej- było to 2 lata temu) to czy ubezpieczyciel może
    żądać kasy, skoro nie przysłał mi zadnej nowej kalkulacji składki a w/g art.
    31 pkt 2 ust. z dnia z dnia 22 maja 2003 r o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych musi to zrobić? Nie przysłał też zawiadomienia ze musze im
    cos zapłacic, tylko upomina sie odrazu przez firme windykacyjna?
    Będe wdzięczny za każdą pomoc
    Michał Matuszewski

  • 2. Data: 2006-05-22 15:56:54
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC samochodu- scigaja za długi
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Po 1 czy ubezpieczyciel ma prawo ż?dac ode mnie zapłaty składki skoro
    > wysłałem poprzedniemu wła?cicielowi polisę i rezygnacje?

    Tak.

    Mogles tez wyslac rezygnacje do prezydenta RP i do lokalnego biskupa. To
    jest tak samo wazne :D

    Bo przeciez nie wyslales rezygnacji do ubezpieczyciela ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-05-22 17:39:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl> napisał:

    > właścicielowi polisę OC i moj wniosek o rezygnacje z polisy zeby wycoał kase.....
    Wysyła się 'wypowiedzenie' ubezpieczycielowi.

    >czy ubezpieczyciel ma prawo żądac ode mnie zapłaty składki skoro
    >wysłałem poprzedniemu właścicielowi polisę i rezygnacje?
    Jesli umowy nie wypowiedziałeś, to oczywiście tak.

    >niestety nie mam potwierdzenia nadania jej
    Nie masz jej, bo przecież do TU nie wysłałeś.

    > skoro nie przysłał mi zadnej nowej kalkulacji składki a w/g art.
    >31 pkt 2 ust. z dnia z dnia 22 maja 2003 r o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Nie ma takiego obowiązku (przesyłania) - czytaj dokładnie ten przepis.

    >Nie przysłał też zawiadomienia ze musze im cos zapłacic, tylko upomina sie
    Powini sami zażądać uregulkowania zaległości pod groźbą skierownia
    wniosku do sądu.

    >firme windykacyjna?
    Firma bez postanowienia sądu nic nie może zrobić.

    --
    Artur Golański