  • 1. Data: 2014-03-20 23:45:53
    Temat: wymiar sprawiedliwosci...
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    no tak, zapadl wyrok, za uszkodzenie mienia.

    koles ma zaplacic 430 zlotych. koszty naprawy.

    ile kosztowala sprawa i czy ma pokryc koszty postepowania?

    bo jak nie, to uwazam, ze zmarnowano pieniadze podatnikow.

    bo ani kara dotkliwa, a mozna bylo to 500 zlotowym mandatem zalatwic a
    nie angazowac caly sztab ludzi.

    http://wiadomosci.onet.pl/krakow/wyrok-za-zdewastowa
    nie-skarbonki-na-rynku-glownym/c1y5j

    a teraz przypomnijcie mi, jaki wyrok dostal ten warszawski podpalacz
    samochodow, co ma tatusia prawnika.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 2. Data: 2014-03-21 17:47:46
    Temat: Re: wymiar sprawiedliwosci...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Mar 2014, hikikomorisan wrote:

    > no tak, zapadl wyrok, za uszkodzenie mienia.
    >
    > koles ma zaplacic 430 zlotych. koszty naprawy.

    Nie.
    Bo naprawa była "darmowa".
    Taka ciekawostka prawna.
    430 zł to był transport!

    > bo ani kara dotkliwa, a mozna bylo to 500 zlotowym mandatem zalatwic

    Tym bardziej nie.

    Nie musiałby zwrócić *NIC*.
    Co do zasady, IMO jest oczywiste, że sprawca powinien zwrócić szkodę.
    Ba, wcale niekoniecznie 100% :>, tylko "wartość nieopłacalną" (znaczy
    taką, że pokrywa szkody również z niewykrytych przypadków).
    O nie pisać mi tu, że nie może więcej (niż 100%), bo to nieprawda.
    I to jest WAŻNIEJSZE niż kara!
    Czyż nie?

    > http://wiadomosci.onet.pl/krakow/wyrok-za-zdewastowa
    nie-skarbonki-na-rynku-glownym/c1y5j

    > a teraz przypomnijcie mi, jaki wyrok dostal ten warszawski podpalacz
    > samochodow, co ma tatusia prawnika.

    Co, sąd się zlitował? :> (i czemu to nikogo nie dziwi...)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-03-21 19:12:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Nie.
    > Bo naprawa była "darmowa".
    > Taka ciekawostka prawna.
    > 430 zł to był transport!

    a fakt. no to ciekawostka.

    > Co, sąd się zlitował? :> (i czemu to nikogo nie dziwi...)

    no tak, na biednego trafilo ;p