  • 11. Data: 2005-11-10 22:03:18
    Temat: Re: wymeldowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:4372e705$1@news.home.net.pl...
    > niestety nic z tego, próbowali już tego. to wszedł do mieszkania w
    > "towarzystwie" policji, która stwierdziła że skoro ma zameldowanie-i
    > stałe_ to ma prawo wejść o każdej porze dnia i nocy. nic się nie
    liczy,
    > że wraca pijany itp. Młodszy brat ma dopiero 15 lat, nie może się
    > wyspaś, przygotować do lekcji, a w tym roku ma poważny egzamin(
    koniec
    > gimnazjum). już nie wiem jak im pomóc

    Błąd policjantów. Porozmawiać w miejscowej komendzie i wymienić zamki
    na nowo. Zresztą teoretycznie rodzice mogą zażądać opuszczenia przez
    niego mieszkania i po odmowie wezwać policję i złożyć zawiadomienie o
    naruszeniu miru domowego. To jest przestępstwo. Fakt zameldowania nie
    ma w tym wypadku nic do rzeczy.

  • 12. Data: 2005-11-11 09:39:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Błąd policjantów. Porozmawiać w miejscowej komendzie i wymienić zamki
    > na nowo.

    samowolne naruszenie posiadania...

    KG

  • 13. Data: 2005-11-11 10:48:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > samowolne naruszenie posiadania...

    Nie w sytuacji, gdy z okoliczności - jak rozumiem - wynika, że gość
    jedynie wyłudził zameldowanie. Nie mieszka pod tym adresem, a jedynie
    przychodzi raz na 2-3 dni i wszczyna awanturę. Bo tak zrozumiałem post
    pytającego. Co innego, gdyby faktycznie tam mieszkał. Wówczas
    niezależnie od zameldowania można by było uznać to za samowolne
    naruszenie posiadania.

  • 14. Data: 2005-11-11 12:41:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > przychodzi raz na 2-3 dni i wszczyna awanturę. Bo tak zrozumiałem post
    > pytającego. Co innego, gdyby faktycznie tam mieszkał.

    nie musi mieszkać, wystarczy że posiada w innym zakresie
    też przez możliwość nocowania co 2-3 dni
    choć rzeczywiście mało informacji...

    KG

  • 15. Data: 2005-11-13 00:50:11
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    b...@k...net.pl wrote:

    > Gdzie mogę znależć jakieś przepisy, które to potwierdzą?

    Proszę bardzo :)
    Potwierdza to art. 9.2b ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    Oto on:
    "Art. 9.2b. Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i
    ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu."

    "Wyłącznie celom ewidencyjnym". Nie daje zatem żadnych praw.
    I ma na celu "potwierdzenie faktu pobytu", a nie prawa pobytu.
    To jest przepis dołożony *specjalnie*, żeby już nikt nie miał w tej
    kwestii żadnych wątpliwości.
    Czyli policjantom absolutnie nie wolno brata wprowadzić na podstawie
    meldunku.

    > Udałam się dziś
    > osobiście na policje, wyjaśniłam dokładnie sprawę i tam usłyszałam, że
    > według przepisów nie można brata nie wpuścić do domu bo jest tam
    > zameldowany. A jeśli rodzice go nie będą wpuszczać i dalej będzie musiała
    > interweniować policja to rodzice będą ukarani.

    Żal mi tych niedouczonych policjantów. Bo przecież jeśli Twoi rodzice
    złożą na nich skargę wyżej, to okaże się, że wprowadzając Twojego brata
    na siłę do ich mieszkania popełnili przestępstwo z art. 231 kodeksu
    karnego. Przekraczając swoje uprawnienia zadziałali na szkodę interesu
    prywatnego (w tym wypadku interesu Twoich rodziców).
    Przekroczyli uprawnienia, ponieważ wprowadzili go bezpodstawnie (on nie
    miał tytułu prawnego do przebywania w lokalu, np. umowy najmu, albo aktu
    własności).

    A zadziałali na szkodę interesu Twoich rodziców, ponieważ narazili ich
    na straty (rodzice będą teraz musieli ponieść koszt ponownej wymiany
    zamków) oraz ułatwili Twojemu bratu popełnienie wobec nich przestępstwa
    naruszenia miru domowego.

    Możesz zatem również zgłosić się/albo zadzwonić tam jeszcze raz,
    powiedzieć, że rozmawiałaś z prawnikiem i już wiesz jak wygląda sprawa.
    Że oni niestety wprowadzili Cię w błąd, że nie mieli żadnej podstawy
    prawnej na potwierdzenie swojego tłumaczenia, jak jest "wg przepisów".
    Nie mieli w związku z tym również żadnej podstawy prawnej do
    wprowadzenia Twojego brata do mieszkania Twoich rodziców.
    Ty natomiast masz podstawę prawną potwierdzającą, że meldunek nie ma
    związku z prawem do przebywania.
    I że nie chciałabyś składać na nich skargi wyżej (bo sprawa jest
    ewidentna), ale chcesz być pewna, że więcej do takiego łamania prawa
    przez policję w Twojej miejscowości nie dojdzie. A jeśli Twój brat
    będzie ponownie próbował popełniać przestępstwo naruszenia miru domowego
    wobec rodziców, to policjanci wypełnią swój obowiązek i mu to
    uniemożliwią. W razie czego możesz im podać, który to przepis (o tym, do
    czego służy meldunek), niech sobie zapiszą, sprawdzą i oddzwonią, masz
    nadzieję, że z przeprosinami.
    Bo jeżeli będziecie się obawiali, że znowu dojdzie do takiej sytuacji,
    to będziecie musieli złożyć na nich skargę. A tu sprawa jest jasna.
    Nawet jeśli chwilowo będą mieli szczęście i przełożony też nie będzie
    znał przepisów, to wtedy całość będziecie musieli przesłać dalej, a w
    komendzie wojewódzkiej już mają prawników.

    Na usprawiedliwienie mylących się policjantów powiem tylko tyle, że oni
    prawdopodobnie od lat nie mieli żadnego szkolenia.

    --
    MArta
    m...@N...pl