  • 1. Data: 2007-12-01 16:39:40
    Temat: Spółdzielnie mieszkaniowe
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Witam

    Wiem z opowieści, że kiedyś były sobie spółdzielnie mieszkaniowe, do
    których można się było zapisać i dostać mieszkanie.

    Czy ktoś mógłby mi pokrótce przybliżyć:
    a) jak to w praktyce działało?
    b) czy dzisiaj to również działa? (bo spółdzielnie jako takie istnieją
    nadal)

    Będę bardzo wdzięczny.

    Patryk

  • 2. Data: 2007-12-01 18:41:59
    Temat: Re: Spółdzielnie mieszkaniowe
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2007-12-01 17:39 Any User pięknie wystukał/a:
    > Witam
    >
    > Wiem z opowieści, że kiedyś były sobie spółdzielnie mieszkaniowe, do
    > których można się było zapisać i dostać mieszkanie.

    Teraz to możesz tylko kupić ewentualnie wystąpić do gminy o mieszkanie
    kwaterunkowe.

    sigma

  • 3. Data: 2007-12-01 18:52:57
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Teraz to możesz tylko kupić ewentualnie wystąpić do gminy o mieszkanie
    > kwaterunkowe.

    No dobra, ale jak działały te spółdzielnie i dlaczego teraz już tak nie
    działają?

    Patryk

  • 4. Data: 2007-12-01 22:11:04
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > No dobra, ale jak działały te spółdzielnie i dlaczego teraz już tak nie
    > działają?

    Kiedyś zanim trafiłeś do spółdzielni mieszkaniowej zakładałeś sobie
    książeczkę mieszkaniową i zaczynałeś wpłacać małe sumki pieniążków,
    kiedy przychodził właściwy moment tj. przekraczałeś 18 lat i dostawałeś
    dowód osobisty, mogłeś uzupełnić kaskę do minimalnego wymaganego wkładu
    (od kilku m2) i zarejestrować książeczkę w jakiejś spółdzielni mieszkaniowej
    i zacząć oczekiwać na swoją kolej w przydziale mieszkania. O wielkości
    mieszkania
    decydowała ilość osób w rodzinie w chwili otrzymywania mieszkania.
    Kiedy ja zarejestrowałem swoją książeczkę i zapytałem jak długa jest
    kolejka
    i kiedy warto abym się dowiedział który jestem w kolejce - to uzyskałem
    odpowiedź,
    że na pewno nie warto pytać wcześniej niż za 25 lat.!!! - a jeszcze tyle nie
    minęło....

    Łapówki i przydziały partyjne to inna bajka....

    zbyszek

  • 5. Data: 2007-12-01 22:35:06
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Te dinozaury zyja do dzis z prezesami defraudujacymi pieniadze spoldzielcow.

  • 6. Data: 2007-12-02 11:55:38
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Za długo się rozwodzić, ale poszukaj w necie informacji pod hasłem "lokatorskie prawo
    do lokalu".
    A także "TBS".
    Może to rozwiąże Twoje problemy.
    JaC