  • 1. Data: 2007-12-01 18:35:19
    Temat: Opłata notarialna w Spółdzielni
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    Od 2 marca obowiązuje nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych Znacznie obniżyła ona wiele opłat między innymi w postępowaniu
    wieczystoksięgowym. Podstawowa opłata stała wynosiobecnie 200 zł od
    wniosku o wpis w księdze wieczystej własności, użytkowania wieczystego
    lub ograniczonego...

    Mam w związku z tym pytanie.
    "Przekształciłam" kiesys tam swoje mieszkanie ze spóldzielczego na
    własnościowe. Po jakimś czasie zalatwiłam sprawy w Hipotece, wniosłam
    jakieś tam opłaty i moje mieszkanie ma wpis w hipotece.
    Jak to teraz będzie wyglądało jak będe chciała to mieszkanie wykupić na
    całokowitą własność (ze spółdzielczego lokatorskiego).
    Jaką opłatę notarialną może mi wyliczyć spółdzielnia, czy notariusz?

    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.

    sigma

  • 2. Data: 2007-12-02 10:39:31
    Temat: Re: Opłata notarialna w Spółdzielni
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sigma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Jesli chodzi o Kw to normalnie, czyli 200 zł za wpis wlasnosci w ksiedze
    lokalu + ewentualnie 100 zl za wpis w ksiedze budynku. Notariusz wezmie 234
    zl + vat, do tego zaplacisz ze 150 zł za wypisy. Nie zaplacisz tylko 60 zl
    za zalozenia Kw, bo juz ja masz.

  • 3. Data: 2007-12-03 00:06:24
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2007-12-02 11:39 Heming pięknie wystukał/a:

    Czyli wychodzi, ze zapłacę 684 zł :-(
    Dzięki.

    sigma

  • 4. Data: 2007-12-03 07:28:54
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Heming napisał
    > lokalu + ewentualnie 100 zl za wpis w ksiedze budynku.

    Jakiego budynku? Ma miec w ksiedze caly budynek? Ciekawe...

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2007-12-03 08:43:51
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    MałGosia napisał

    > Jakiego budynku? Ma miec w ksiedze caly budynek? Ciekawe...

    Chyba, ze chodzilo Ci o to, ze w ksiedze macierzystej dla budynku
    zostanie wpisany kazdoczesny wlasciciel lokalu mieszkalnego w
    odpowiednim udziale (zdanie jest troche nie "po polskiemu" napisane,
    stad moje watpliwosci). Ale za to i tak nie pobiera sie zadnej
    dodatkowej oplaty.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2007-12-03 20:24:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zostanie wpisany kazdoczesny wlasciciel lokalu mieszkalnego w odpowiednim
    > udziale (zdanie jest troche nie "po polskiemu" napisane, stad moje
    > watpliwosci). Ale za to i tak nie pobiera sie zadnej dodatkowej oplaty.

    Zalezy od interpretacji art. 42 KSCU. Niektore sady w Polsce uznaja, ze
    nalezy osobna oplata za wpis udzialu w ksiedze miacierzystej budynku.

  • 7. Data: 2007-12-03 20:26:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    [cut]

    > Czyli wychodzi, ze zapłacę 684 zł :-(

    To chyba, w porownaniu z rynkowa wartoscia mieszkania, nie jest duzo.

  • 8. Data: 2007-12-04 01:14:46
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2007-12-03 21:26 Heming pięknie wystukał/a:
    > Użytkownik "Sigma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > [cut]

    > To chyba, w porownaniu z rynkowa wartoscia mieszkania, nie jest duzo.

    Przecież napisałam w pierwszym poście, że mam mieszkanie spółdzielcze
    włsnościowe. Parę lat temu zalatwilam hipotekę i mieszkanie ma już wpis
    w hipotece. Czy jeszcze raz mam płacić za notariusza, za wpis do księgi?

    sigma

  • 9. Data: 2007-12-04 08:34:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sigma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Nie placisz jeszcze raz za to samo, bo wlascicilem mieszkania objetego
    spoldzielczym wlasnosciowym prawem jest wciaz spoldzielnia. Dopiero po
    ustanowiu odrebnej wlasnosci lokalu mieszkalnego i przeniesieniu jego
    wlasnosci ze spoldzielni na Ciebie, bedziesz jego _prawdziwym_ wlascicielem,
    lacznie z wspolwlasnoscia w gruncie i czesciach wspolnych. Wpis zatem
    dotyczy czego innego. Wtedy bylo prawo do lokalu, a teraz bedziesz miala
    wlasnosc (prawdziwa).

  • 10. Data: 2007-12-04 13:29:35
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Heming napisał
    > Zalezy od interpretacji art. 42 KSCU. Niektore sady w Polsce uznaja,
    > ze nalezy osobna oplata za wpis udzialu w ksiedze miacierzystej
    > budynku.

    Ja bym zlozyla zazalenie :)
    Swoja droga zawsze mnie to zastanawialo, dlaczego tak oczywiste
    przepisy sa w roznych sadach inaczej interpretowane.

    pozdrawiam
    Gosia