  • 21. Data: 2009-10-06 23:07:27
    Temat: Re: wyłączający sie PC...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mirosław Habarta wrote:

    > To zależy od tego jaki budżet jest przeznaczony na takie zabawy.

    oj, spory.

  • 22. Data: 2009-10-07 19:06:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hagc9k$g0d$1@news.onet.pl Mirosław Habarta
    <M...@p...pl> pisze:

    > Wiem, że to NTG, ale tak z ciekawości zapytam: co to za (i po co taki)
    > obrazek, gdzie się używa tak dużych obrazków ? Mieściło sie to w RAM-ie
    > ? Ile miał RAM-u taki mac, a ile pecet ?
    To nie ma znaczenia. Gostek nie ma pojecia o czym pisze. Wymyśla, że wykopał
    fundament pod dom łyżką, a nie dał rady widelcem.
    Tymczasem normalni robią to koparką.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-10-07 19:12:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > To nie ma znaczenia. Gostek nie ma pojecia o czym pisze. Wymyśla, że
    > wykopał fundament pod dom łyżką, a nie dał rady widelcem.

    Nie uzywa się koparek w piaskownicy.

  • 24. Data: 2009-10-08 09:30:02
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > To nie ma znaczenia. Gostek nie ma pojecia o czym pisze. Wymyśla, że
    > wykopał fundament pod dom łyżką, a nie dał rady widelcem.

    Trudno ze zdawkowych opisów wywnioskować, kto ma o czym pojęcie.
    Może nie ma, a może ma, ale nie jest zbyt wylewny.
    Mnie zaintrygowało coś innego. Po co komu taki obrazek.
    Bo to, że ktoś ma 72 GB danych do obrobienia, to nic takiego.
    Ale obrazek ? Obrazek to wg. mojego rozumienia tego słowa coś,
    co można sobie obejrzeć an ekranie, wydrukować, etc.
    Ale jaką rozdzielczność musiałby mieć taki obrazek ? I jakie urządzenie
    wyświetlające może to wyświetlić ? Przecież licząc po 4B na piksel dostajemy
    36e9 pikseli co daje nam obrazek o wymiarach .... W każdym razie,
    mój monitor 1600x1200 ma 1.92 megapiksela, więc takich monitorów trzeba by ustawić
    ... hmmm... kilkanaście tysięcy ?. Zresztą, jeśli by liczyć wielkość plamki na 0.2 mm
    mamy powierzchnię tego 720 m^2. Czy to ma sens ?

    Inna sprawa, to dobór narzędzi. Pecetów w które można włożyć 72GB raczej nie ma,
    kłóci się to z ideą komputera "osobistego". A jeśli chodzi o stacje robocze to
    wydaje mi się, że za jakieś 20-30 kPLN można już coś takiego mieć. Mówił, że budżet
    spory jest...

  • 25. Data: 2009-10-08 11:44:33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Mirosław Habarta wrote:

> [...]
    > plamki na 0.2 mm
    > mamy powierzchnię tego 720 m^2. Czy to ma sens ?

    Istnieje inny świat, oprócz komputerów :-) Standardowo przyjęta
    rozdzielczość dla druku wysokiej jakości to 1200 dpi (chociaż istnie też
    2400 dpi). Dorzućmy do tego odpowiedni poziom kolorów (16 bitów na
    kolor) i w wyniku wyjdzie Ci... plakat 60 x 80 cm :-) Co prawda nie
    widziałem takiego zwierza w praktyce, ale to nie znaczy, że nie można ;-)

    M.

  • 26. Data: 2009-10-08 12:53:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hakbem$vs5$1@news.onet.pl Mirosław Habarta
    <M...@p...pl> pisze:

    > Trudno ze zdawkowych opisów wywnioskować, kto ma o czym pojęcie.
    > Może nie ma, a może ma, ale nie jest zbyt wylewny.
    > Mnie zaintrygowało coś innego. Po co komu taki obrazek.
    Zasadniczo po nic. I to właśnie nie jest zdawkowy opis tylko taki, po którym
    można wnioskować czy ma pojęcie, czy nie.
    Zresztą nie pierwszy to raz udając znawcę kity wstawia i na nich wpada.

    > Ale obrazek ? Obrazek to wg. mojego rozumienia tego słowa coś,
    > co można sobie obejrzeć an ekranie, wydrukować, etc.
    Robi się np. wielkoformatowe okleiny na pojazdy, budynki, billboardy itp.
    ale przyjrzyj się im z bliska.

> [...]
    > chodzi o stacje robocze to wydaje mi się, że za jakieś 20-30 kPLN można
    > już coś takiego mieć. Mówił, że budżet spory jest...
    Termin "stacja robocza" jest bardzo pojemny, niektórzy nazywaja tak zwykłe
    2-procesorowe platformy za 4-6k (pewnie dla celów prymitywnego marketingu).
    Można też zrobić klaster.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-10-08 14:58:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mirosław Habarta wrote:
    > co można sobie obejrzeć an ekranie, wydrukować, etc.
    > Ale jaką rozdzielczność musiałby mieć taki obrazek ? I jakie urządzenie
    > wyświetlające może to wyświetlić ?

    A musisz go wyświetlać i od razu w całości?
    Dobra koniec tematu. Mało istotne co to jest i do czego to komu potrzebne.

  • 28. Data: 2009-10-08 15:01:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > Zasadniczo po nic. I to właśnie nie jest zdawkowy opis tylko taki, po
    > którym można wnioskować czy ma pojęcie, czy nie.
    > Zresztą nie pierwszy to raz udając znawcę kity wstawia i na nich wpada.

    Ty sie oczywiscie znasz na wszystkim i wszystko potrafisz osądzić.
    Wielki znawca.

  • 29. Data: 2009-10-08 16:56:29
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    witek pisze:

    > A musisz go wyświetlać i od razu w całości?
    A czemu obróbka była w całości ?