  • 1. Data: 2006-07-17 07:58:52
    Temat: wykazanie nowowybudowanego budynku w Księdze Wieczystej
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

    Prawie rok już minął jak zakończyłem budowę domu (z odbiorem włącznie)

    Zapewne powinienem wykazać ten budynek w KW (no właśnie muszę czy mogę - a
    jeżeli muszę to w jakim terminie od dnia odbioru)
    Gdzie i jakie dokumenty muszę w tym celu złożyć?
    Jaki jest czas i koszt tej procedury?

    Może ktoś to przerabiał albo ma na tyle szeroką więdzę i zechciałby się
    podzielić

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-07-17 14:46:27
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    lucky napisał
> [...]
    >
    > Zapewne powinienem wykazać ten budynek w KW (no właśnie muszę czy
    > mogę - a jeżeli muszę to w jakim terminie od dnia odbioru)

    Nie musisz. Mozesz.

    > Gdzie i jakie dokumenty muszę w tym celu złożyć?

    Trzeba zlozyc odpowiedni wniosek w sadzie wieczystoksiegowym i do
    wniosku przedlozyc zaswiadczenie z ewidencji budynkow (wydaja je
    wlasciwe urzedy geodezyjne/starostwa powiatowe)

    > Jaki jest czas i koszt tej procedury?

    Czas nieokreslony, koszt 60 zl - oczywiscie mowie tu o procedurze
    sadowej. Jak dlugo trwa i jakie sa koszty procedury w urzedzie -
    niestety nie wiem

    pozdrawiam
    Gosia