  • 1. Data: 2006-07-17 07:17:54
    Temat: Przetarg podprogowy - przekroczenie kwoty przeznaczonej na realizację
    Od: "Mike" <m...@S...pl>

    Witam,
    Mam pytanie co się dzieje w sytuacji kiedy Zamawiający przeznaczył za małą
    kwotę na realizację zadania i wszyscy oferenci przedstawili wyższe oferty ?
    1. Czy przetarg powinien być unieważniony czy też Zamawiający ma inne
    mozliwości rozwiązania tego problemu ?
    2. Kwota przeznaczona na realizację zadania została przedstawiona na
    otwarciu ofert. Czy nie jest tak, że Zamawiający powinien udzielić tej
    informacji wcześniej ?

    z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2006-07-17 09:23:17
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 17 Jul 2006 09:17:54 +0200, Mike napisał(a):

> [...]
    > kwotę na realizację zadania i wszyscy oferenci przedstawili wyższe oferty ?
    > 1. Czy przetarg powinien być unieważniony czy też Zamawiający ma inne

    Może unieważnić, ale i ma inne możliwości... Poszperaj np. na
    www.uzp.gov.pl
    Ale z drugiej strony - to zalezy od reżimu budżetowego - żeby później ktoś
    nie zarzucił błędów nie od strony przetargu, ale od gospodarki.

    > 2. Kwota przeznaczona na realizację zadania została przedstawiona na
    > otwarciu ofert. Czy nie jest tak, że Zamawiający powinien udzielić tej
    > informacji wcześniej ?

    No tutaj to wprost chyba nie jest jasno powiedziane w przepisach. Z jednej
    strony jako Zamawiający na pewno nie chciałbym, żeby Wykonawcy znali
    wcześniej kwotę jaką mam zamiar przeznaczyć. Z drugiej strony - procedura
    przetargowa jest jawna i każdy może zarządać wglądu np. do protokołu, w
    którym jedna z pozycji, to właśnie planowana kwota. Ale mądrzy Zamawijący
    nie wpisują tej kwoty od razu do protokołu ;)

    3m sie.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2006-07-18 06:08:59
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Mike wrote:

> [...]
    > kwotę na realizację zadania i wszyscy oferenci przedstawili wyższe oferty ?
    > 1. Czy przetarg powinien być unieważniony czy też Zamawiający ma inne

    art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy prawo zamówień publicznych - proszę
    zwrócić uwagę na słowo *może*

    > 2. Kwota przeznaczona na realizację zadania została przedstawiona na
    > otwarciu ofert. Czy nie jest tak, że Zamawiający powinien udzielić tej
    > informacji wcześniej ?

    art. 86 ust. 3 ww ustawy - proszę zwrócić uwagę na słowo *zamierza*

    Jak wynika z powyższego zamawiający podczas otwarcia ofert podaje
    kwotę jaką *zamierza* przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, co nie
    znaczy, że nie *może* wydać więcej o ile posiada odpowiednia ilość
    środków finansowych.

    --
    Pozdrawiam AdamS