  • 1. Data: 2006-07-17 07:07:16
    Temat: Rozbudowa domu, dojazd do dzialki - zm. syt. prawnej
    Od: k...@o...pl

    Witam udzielajacych sie na grupie,

    (przepraszam za brak polskich liter - ale...nie uwierzycie
    ...mam zepsuta klawiature).

    mam trudny orzech do zgryzienia i prosze o pomoc.

    Skladam wniosek o pozwolenie na rozbudowe domu;

    - budynek zostal oddany do uzytku w 94r., oczywiscie
    po uprzednim wydaniu pozwolenia na jego budowe,
    - dojazd do dzialki z drogi publicznej zostal ustalony
    przez droge nieutwardzona, ktora byla wtedy w
    zarzadzie gminy,
    - stan prawny byl dos zagmatwany - w latach 70-tych
    wskutek pewnej ustawy, rozparcelowano kawal
    ziemi i wydzielono pas drogi, ustanawiajac zarzad
    gminy nad tym kawalkiem i umozliwiajac tym samym
    ew. nabywcom dzialek polozonych przy niej, dojazd
    - jak sie po latach okazalo wskutek animozji pomiedzy
    sasiadami dzialek lezacych przy w/w dojezdzie, gmina
    zrzekla sie swoich udzialow i praw do tego gruntu.

    Obecny stan (z wypisu gruntow);

    - polowa drogi dojazdowej (podzielona wzdluz) -
    przylegajaca do mojej dzialki, jest wspolwlasnoscia
    32 podmiotow !!! (dlugosc dojazdu do mojej dzialki to
    okolo 120m, droga ma 160m dl.- jest slepa),
    - nie jestem na powyzszej liscie,
    - druga polowa (dalej od mojej dzialki) nie wiem czyja
    jest - nie przyszlo mi do glowy sprawdzic.
    - jest miejscowy plan, wiec wuzetki nie ma, a w planie
    zadnej wzmianki o drodze.

    Pociesza mnie ta "druga polowa" - byc moze gmina
    sobie ja "zostawila" majac baczenie na obecnych
    wlascicieli posesji, umozliwiajac im tym samym prawnie
    dojazd. To musze sprawdzic.

    "Orzechy twarde"
    - czy musze cokolwiek wyjasniac w urzedzie ta
    kuriozalna sytuacje, skladajac wniosek o pozwolenie
    na rozbudowe - wszak wypis z rejestru gruntow w
    jakims celu sie zalacza do wniosku?
    - czy w ogole jest mozliwe, aby gmina dopuscila do
    wypuszczenia z reak dzialki, ktora zapewnia JEDYNY
    dojazd do nieruchomosci z drogi publicznej podmiotom nie
    posiadajacym skrawka gruntu budowlanego przy
    tym dojezdzie, nie informujac o tym np.mnie?
    - jezeli jest tak, ze istotnie ta polowa drogi dojazdowej
    polozona dalej od mojej posesji jest we wladaniu gminy,
    to czy stanowi to podstawe do uznania, ze mam
    zapewniony dojazd do dzialki.

    "orzechy miekkie"
    - czy tez "walic" do urzedu z papierami i nie "szczypac"
    sytuacja, na ktora nie mialem wplywu - a dojazd z drogi
    publicznej musze miec.
    - zaczynam sie bac o losy pozwolenia i realizacje moich
    marzen o pieknych zadaszeniach i nowym tarasie - moze
    po prostu lepiej sie nie wychylac?

    Czy jest ktos kto z praktyki znalby podobna sytuacje i
    jej rozstrzygniecie? Nie bardzo wiem jakie przepisy tu
    zastosowac - moze jest tez prawna podstawa rozwiazania
    problemu?

    Bede wdzieczny za sugestie.

    T.

  • 2. Data: 2006-07-17 12:31:18
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia 17 Jul 2006 00:07:16 -0700, k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > ...mam zepsuta klawiature).
    >

    > mam trudny orzech do zgryzienia i prosze o pomoc.
    >

    > Skladam wniosek o pozwolenie na rozbudowe domu;

    Temat był poruszany na grupie ,ale odpowiem ci tak prędzej czy później
    ,ale na pewno musisz zacząć składać na zakup helikoptera. Nie wierz w
    "moc" służebnej drogi ani w hymny pochwalne ,które tu niektórzy na rzecz
    tej instytucji prawnej wypisywali. Jedną z najczęściej występujących
    przyczyn konfliktów sąsiedzkich to problem to : zbyt wąska droga
    dojazdowa, droga służebna, prowadzenie mediów przez działki innych
    właścicieli i tak dalej.
    powodzenia.

    akala