  • 1. Data: 2008-03-25 20:46:11
    Temat: wyjazd za granice a sprawy meldunkowe
    Od: "tg" <...@a...a>

    wyjechalem ci ja sobie za granice, jako ze mialo byc to raczej 'rozrywkowo'
    to nie przejmowalem sie meldunkami, wku itp itd

    kiedy sie okazalo ze jakis czas zostane (wiosna byla), zlozylem zeznanie
    podatkowe
    wraz z nip-3(?) gdzie stwierdzilem ze jestem sobie za granica

    mija rok i niedlugo znowu w kraju zawitam, tym razem chcialbym sie zapytac
    co konkretnie (zgloszenie wyjazdu?) i gdzie (wydzial ewidencji ludnosci?)
    trzeba zrobic zeby poinformowac wladze ze mnie nie ma ;)
    (to w zwiazku z pewna sprawa w ktorej podobno mam byc powolany na swiadka
    oraz faktem ze male pouczenie z ksiazeczki wojskowej podczas odbywania
    sluzby sie mi bylo zgubilo)

    i czy to wszystko - wku, urzad mista, skarbowka, czy mi cos umknelo? ;)

    generalnie zeby sie nie okazalo za pare lat ze z granicy pojade na sale
    sadowa, gdzie mi powiedza ze uchylalem sie od odbycia jakistam cwiczen
    wojskowych dla rezerwy dajmy na to, a na dodatek nie stawilem sie na
    wezwanie sadu...

    ogolnie po zapytaniu googla o meldunek to sie mozna dowiedziec wielu rzeczy
    ale akurat nie tego o co mi chodzi...

  • 2. Data: 2008-03-26 00:11:13
    Temat: Re: wyjazd za granice a sprawy meldunkowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tg wrote:
> [...]
    > podatkowe
    > wraz z nip-3(?) gdzie stwierdzilem ze jestem sobie za granica

    to załatwia US, ale nie meldunek.

    > mija rok i niedlugo znowu w kraju zawitam, tym razem chcialbym sie zapytac
    > co konkretnie (zgloszenie wyjazdu?) i gdzie (wydzial ewidencji ludnosci?)
    > trzeba zrobic zeby poinformowac wladze ze mnie nie ma ;)

    wymeldować się na stałe lub jeśli nie na stałe to zgłosić wyjazd w
    biurze meldunkowym.

    > i czy to wszystko - wku, urzad mista, skarbowka, czy mi cos umknelo? ;)

    wku załatwi się samo jak się wymeldujesz.

    z tym, że jeżeli twój wyjazd nie miał charakteru stałego tylko
    tymczasowy i twoim zamiarem jest powrót to cały czas podlegasz pod
    polskie podatki i tu w polsce płacisz podatki od całości dochodów.

  • 3. Data: 2008-03-26 06:31:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 25 Mar 2008 19:11:13 -0500, witek napisał(a):

    > i twoim zamiarem jest powrót to cały czas podlegasz pod
    > polskie podatki i tu w polsce płacisz podatki od całości dochodów.

    niestety nie, wszystko zalezy od tego, czy:
    1) ma dochód w PL podlegający opodatkowaniu
    2) w jakim kraju zarabia i jaka jest umowa o podwójnym opodatkowaniu, a
    raczej jego unikaniu
    3) ile czasu tam przebywa, jest taka magiczna ilość dni ok. 183 chyba

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2008-03-26 12:53:15
    Od: "tg" <...@a...a>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisal:
    > niestety nie, wszystko zalezy od tego, czy:
    > 1) ma dochód w PL podlegający opodatkowaniu

    nie

    > 2) w jakim kraju zarabia i jaka jest umowa o podwójnym opodatkowaniu, a
    > raczej jego unikaniu

    jest, irlandia

    > 3) ile czasu tam przebywa, jest taka magiczna ilość dni ok. 183 chyba

    okolo 330 dni w roku ubieglym

  • 5. Data: 2008-03-26 14:40:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > raczej jego unikaniu
    > 3) ile czasu tam przebywa, jest taka magiczna ilość dni ok. 183 chyba

    Niestety nie. I to na wszystkie trzy punkty.

  • 6. Data: 2008-03-26 14:44:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tg wrote:

    > nie

    bez znaczenia.
    Możesz nić nie zarobić i podlegać opodatkowaniu w Polsce.
    Wszystko zależy od tego, czy wyjazd ma charakter czasowy czy nie.

    > jest, irlandia

    bez znaczenia.
    Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania okraśla tylko jak obliczać
    podatek od zarobków zagranicznych, a nie czy podlegają.

    > okolo 330 dni w roku ubieglym

    bez znaczenia. Możesz przebywać nawet 365.

    Art. 3.
    1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej
    Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów
    (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony
    obowiązek podatkowy).
    1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej
    uważa się osobę fizyczną, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych
    lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
    2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w
    roku
    podatkowym.

    -------------
    widzisz słówko LUB.

    te 183 dni ma znaczenie ale dla obcokrajowców, którzy jeśli będą
    przebywać w Poslce więcej niż 183 dni, będą podlegać opodatkowaniu od
    całości swoich dochodów.
    Posiadanie centrum interesów osobistych w Polsce jest wystarczające aby
    mieć obowiązek rozliczyć się w Polsce.

  • 7. Data: 2008-03-26 20:56:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 09:40:17 -0500, witek napisał(a):

    > Niestety nie. I to na wszystkie trzy punkty.

    nie ta grupa aby rozwodzić się nad podatkami

  • 8. Data: 2008-03-26 23:33:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > nie ta grupa aby rozwodzić się nad podatkami

    A podatki to nie prawo?

  • 9. Data: 2008-03-28 19:46:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 18:33:19 -0500, witek napisał(a):

    > A podatki to nie prawo?

    jest pl.soc.prawo.podatki