  • 1. Data: 2006-04-12 10:36:28
    Temat: wybor operatora gazu, wody czy pradu
    Od: "mieszkaniec" <...@p...pl>

    Nie rozumiem za bardzo na czym ma polegać dowolny wybór operatora tych
    mediów. O ile normalne jest, że mogę sobie wybrać kto ma mi doprowadzić
    kabel do tv kablowej czy telefonu, ale kto mi będzie doprowadzał osobną
    rurę do np gazu, czy kabel energetyczny?!
    Jak na razie kraj jest podzielony na kilka regionalnych spółek i nic się
    w zasadzie nie zmieniło, to ma być ta wolna konkurencja?

  • 2. Data: 2006-04-12 12:19:11
    Temat: Re: wybor operatora gazu, wody czy pradu
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 kwi o godzinie 12:36, na pl.soc.prawo, mieszkaniec napisał(a):

> [...]
    > kabel do tv kablowej czy telefonu, ale kto mi będzie doprowadzał osobną
    > rurę do np gazu, czy kabel energetyczny?!

    No sam sobie odpowiedziałeś w zasadzie.
    Czy np. "kabel telefoniczny" doprowadziło Ci np. Tele2 ?
    A korzystasz z ich usług (to taki przykład - bo MOŻESZ korzystać z
    TeleZwei).

    > Jak na razie kraj jest podzielony na kilka regionalnych spółek i nic się
    > w zasadzie nie zmieniło, to ma być ta wolna konkurencja?

    A sytuacje kiedy za operatora wybirasz sobie NOM ..... czy wydaje Ci się że
    oni fizycznie kładli kable?
    Odpowiedź jest oczywista - nie kładli - korzystają z infrastruktury
    wybudowanej przez niegdysiejszego monopolistę TP S.A.

    --
    Herbi
    2006-04-12 14:19:09

  • 3. Data: 2006-04-12 16:36:55
    Od: rumcajs_m <r...@S...gazeta.pl>

    W poscie <news:e1il8q$pdr$1@atlantis.news.tpi.pl> mieszkaniec
    napisał(a):
> [...]
    > Jak na razie kraj jest podzielony na kilka regionalnych spółek i nic się
    > w zasadzie nie zmieniło, to ma być ta wolna konkurencja?

    Nie wybierzesz nowego operatora, wybierzesz nowego sprzedawcę. Nie
    będzie nowego kabla, bo np. w przypadku energii elektrycznej, dostawa
    energii (towaru) realizowana będzie przez dotychczasową spółkę
    dystrybucyjną (tzw. operatora sieci dystrybucyjnej). Operator będzie
    zobowiązany dostarczyć energię zakupioną przez Ciebie od innego
    sprzedawcy.
    W związku z tym, za usługę przesłania energii zapłacisz tak jak
    dotychczas lokalnemu operatorowi, natomiast za energię zapłącisz
    nowowybranemu sprzedawcy, z którym zawrzesz umowę sprzedaży energii.

    --
    pozdrawiam
    rumcajs_m