  • 1. Data: 2003-08-30 09:36:04
    Temat: wybieram sie do zus - mam problem
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    planuje w najblizszym czasie wybrac sie do zusu w sprawie wyliczenia
    kapitalu poczatkowego do emerytury, ale natknalem sie na pewien problem -
    poradzcie jak co zrobic ewentualnie co moze mnie spotkac...

    otoz tak: od roku 1990 bylem zatrudniony na pelny etat. w tym czasie od 1997
    roku prowadzilem dz.gosp. bedac jednoczesnie zwolniony ze skladek zus z
    tytulu ubezpieczenia w zakladzie pracy (nie nadano mi numeru NKP).
    zatrudnienie etatowe skonczylo sie w 14 sierpnia 1998 a skladki z tytulu dz.
    gosp. zaczalem placic dopiero od stycznia 1999 zgodnie z reforma zus
    (rejestracja, zgloszenie, platnik i te sprawy).
    poniewaz do wyliczenia kapitalu poczatkowego zalicza sie tylko okres do
    konca 1998 roku, zastanawiam sie co teraz zrobic z okresem 15 sierpien - 31
    grudzien 1998 ? moze w ogole nie zanosic do zusu papierow z dz. gosp. tylko
    RP7 z zakladu pracy a ta "4-miesieczna dziure" potraktowac jakbym byl
    bezrobotny ? jak ewentualnie moze ta sprawe potraktowac zus gdybym tak
    zrobil, lub gdybym przedstawil wszystkie papiery ?

    z gory dzieki za wszelkie sugestie.

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/