  • 1. Data: 2003-08-29 18:16:02
    Temat: mój pies na działce sąsiada ;)
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Witam wszystkich,
    mam następujący problem: pewien człowiek nabył działkę która kiedyś
    stanowiła całość wraz z moją działką. jest więc ona nieogrodzona. ja mam psa
    który lubi biegać po tamtej działce i trudno mu się dziwić... ale chodzi o
    to że nowy sąsiad najeżdza na mnie i nasyła mi policje właśnie z powodu
    mojego psa, ponieważ on nie chce aby pies biegał po jego działce i się tam
    załatwiał. ja mu na to żeby sobie ogrodził a on z kolei twierdzi że to ja
    musze ogrodzić swoją działkę bo pies jest mój (wcześniej mieliśmy już
    spięcie właśnie z powodu ogodzenia). Chciałem zapytać kto ma obowiązek
    postawienia ogrodzenia - ON, jeśli nie chce aby pies nie wchodził na jego
    parcele, czy JA musze zabezpieczyć sowjego psa? Proszę o podanie jakiś
    konkretnych przepisów i paragrafów, jeśli macie jakieś inne rady to również
    chętnie poczytam... (tylko nie piszcie proszę abym się z nim spróbował
    dogadać bo jest to mówiąc delikatnie "trudne"). Cała historia z nowym
    sąsiadem jest o wiele bardziej skomplikowana i opisanie wszystkiego zajęłoby
    kilka dobrych stron...
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2003-08-29 18:49:18
    Temat: Re: mój pies na działce sąsiada ;)
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 29 Aug 2003 20:16:02 +0200, "michael"
    <m...@g...pl> zakodował:

    >spięcie właśnie z powodu ogodzenia). Chciałem zapytać kto ma obowiązek
    >postawienia ogrodzenia

    Nikt.
    Za to Ty odpowiadasz za psa. Twoje zmartwienie, czy zamkniesz go w
    domu, w budzie, czy w inny sposób zadbasz o to, żeby nie opuszczał
    Twojego terenu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-08-29 19:04:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ogrodzenie pokrywacie po połowie, ale on nie musi wyrazić chęci udziału przy
    jego powstaniu. Z tym, ze Ty musisz jakoś zapewnić, by Twój pies nie chodził
    do niego. Jeśli nie ogrodzenie, to uwiąż go na łańcuchu albo wyprowadzaj na
    smyczy. Niestety nie ma innego wyjścia. Odpowiadasz za psa.

  • 4. Data: 2003-09-01 07:19:19
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > spięcie właśnie z powodu ogodzenia). Chciałem zapytać kto ma obowiązek
    > postawienia ogrodzenia - ON, jeśli nie chce aby pies nie wchodził na jego
    > parcele, czy JA musze zabezpieczyć sowjego psa? Proszę o podanie jakiś

    Ty odpowiadasz za swojego psa i masz dbac, zeby nie wykonywal immisji na
    dzialke sasiada, jesli on sobie tego nie zyczy ;)