  • 1. Data: 2007-02-26 10:35:17
    Temat: www.ksiazka-telefoniczna.com
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Czy to jest legalne ?
    Mam wrazenie ze jakis czas temu baza chodzila nielegalnie po internecie,
    czy moze raczej mozna ja zdobyc w legalny sposob ?
    Czy autor nie musial zglosic wniosku do GIODO ?

    www.ksiazka-telefoniczna.com

  • 2. Data: 2007-02-26 11:32:07
    Temat: Re: www.ksiazka-telefoniczna.com
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy to jest legalne ?

    A są tam jakieś dane osobowe, czy tylko jakieś numerki i nazwiska.

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2007-02-26 11:41:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > A są tam jakieś dane osobowe, czy tylko jakieś numerki i nazwiska.

    imie, nazwisko, adres, numer telefonu

  • 4. Data: 2007-02-26 12:35:16
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > imie, nazwisko, adres, numer telefonu

    Adres, czy też sama ulica?

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2007-02-26 12:42:48
    Od: Olgierd <n...@o...bblog.pl>

    Dnia Mon, 26 Feb 2007 12:32:07 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > A są tam jakieś dane osobowe, czy tylko jakieś numerki i nazwiska.
    ^^^^^^^^^^^^

    Przedostatnio to już była dana osobowa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 6. Data: 2007-02-26 13:52:09
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):

    > Adres, czy też sama ulica?
    >
    > +inż.leva+

    sama ulica

  • 7. Data: 2007-02-27 08:26:26
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Przedostatnio to już była dana osobowa.

    Nr telefonu + nazwisko + ulica to nie są dane osobowe.

    +inż.leva+

  • 8. Data: 2007-02-27 08:26:39
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > sama ulica

    No to nie są dane osobowe.

    +inż.leva+

  • 9. Data: 2007-02-27 09:46:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 09:26:26 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > Nr telefonu + nazwisko + ulica to nie są dane osobowe.

    Art. 6 ustawy:
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby
    fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się
    na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
    jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    "Pojęcie "dane osobowe" na gruncie prawa polskiego obejmuje wszelkie
    informacje dotyczące osoby fizycznej, jeśli możliwe jest określenie jej
    tożsamości, zidentyfikowanie. Odmienne podejście zmarginalizowałoby
    znaczenie ustawy i nie odpowiadałoby wyznaczonej jej funkcji. Nie
    harmonizowałoby poza tym z innymi zawartymi w ustawie rozwiązaniami,
    m.in. tymi, które spod działania ustawowych uregulowań wyłączają, w
    mniejszym lub szerszym zakresie, tylko wymienione kategorie
    danych." (Barta i Markiewicz, "Rzepa" 2001/1/22)

    "Dobrami osobistymi są tylko te informacje (dane osobowe), które zostały
    wymienione w art. 23 k.c. (np. nazwisko, pseudonim, wizerunek) albo też
    uznane zostają za takie przez orzecznictwo, często z inspiracji doktryny
    (np. informacje objęte sferą życia prywatnego). Choć art. 23 k.c. ma
    charakter otwarty, to jednak de lege lata brak podstaw do uzupełnienia
    katalogu dóbr osobistych o informację osobową." (A. Drózd, "Zakres zakazu
    przetwarzania danych osobowych" "PiP" 2003/2/39)

    "Dane osobowe to zespół wiadomości (komunikatów) o konkretnym człowieku
    na tyle zintegrowany, że pozwala na jego zindywidualizowanie. Obejmuje co
    najmniej informacje niezbędne do identyfikacji (imię, nazwisko, miejsce
    zamieszkania), jednakże do tego się nie ogranicza, bowiem mieszczą się w
    nim również dalsze informacje, wzmacniające stopień identyfikacji (wiek,
    wykształcenie, zawód, miejsce zatrudnienia, narodowość, obywatelstwo
    itp.)" (A. Szewc, "Z problematyki ochrony danych osobowych, cz. I",
    "Radca prawny" 1993/3/20).

    Skąd pomysł, że imię i nazwisko, w szczególności w zestawieniu z ulicą,
    przy jakiej dana osoba mieszka nie jest daną osobą - nie wiem.

  • 10. Data: 2007-02-27 09:57:04
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Skąd pomysł, że imię i nazwisko, w szczególności w zestawieniu z ulicą,
    > przy jakiej dana osoba mieszka nie jest daną osobą - nie wiem.

    Bo przy ulicy może mieszkać 5 osób, a i 10 tys osób. Jak to rozraniczysz?

    +inż.leva+