  • 1. Data: 2007-06-01 11:50:29
    Temat: wstzymanie egzekucji alimentów
    Od: "Tomi" <t...@p...onet.pl>

    Mam pracownika, który zwrócił się z wnioskiem o wstrzymanie wypłaty
    zasądzonych alimentów, a zobowiązał się do płacenia alimentów dobrowolnie
    jako opłatę stałą ze swojego konta osobistego pod rygorem skutków prawnych,
    stąd mam pytanie:

    czy mogę pozytywnie ustosunkować się do powyższego wniosku?

    Biorąc pod uwagę, że otrzymałem od byłej małżonki prawomocny wyrok (nie wiem
    czy dlatego że nie płacił, czy dlatego że podwyższono tym wyrokiem wysokość
    alimentów) z zapisem "Iż postanowienia tego tytułu należy wykonać, a gdy o
    to prawnie będą wezwane udzieliły pomocy".

    Jak się do tego odnieść

    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2007-06-01 12:13:42
    Temat: Re: wstzymanie egzekucji alimentów
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawnych, stąd mam pytanie:
    >
    > czy mogę pozytywnie ustosunkować się do powyższego wniosku?

    Oczywiście, że nie tylko możesz ale i musisz bo pracownik cofa swoją zgodę
    na potrącanie z wynagrodzenia.

> [...]
    > wysokość alimentów) z zapisem "Iż postanowienia tego tytułu należy
    > wykonać, a gdy o to prawnie będą wezwane udzieliły pomocy".

    Dotyczy to organów egzekucyjnych, czyli komornika.

  • 3. Data: 2007-06-01 13:20:24
    Od: t...@p...onet.pl

    Pracownik tu nie ma nic na wyrażanie zgody, przecież to jest tytuł sądowy.

  • 4. Data: 2007-06-01 18:56:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pracownik tu nie ma nic na wyrażanie zgody, przecież to jest tytuł
    > sądowy.

    Ale od jego egzekucji jest komornik, a nie pracodawca. oczywiście, dokąd
    pracownik na takie rozwiązanie wyraża zgodę, to nie ma sprawy.

  • 5. Data: 2007-06-02 12:43:32
    Od: t...@p...onet.pl

    z jakiego przepisu wynikają powyzsze wasze twierdzenia?

  • 6. Data: 2007-06-06 04:06:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ale od jego egzekucji jest komornik, a nie pracodawca. oczywiście, dokąd
    > pracownik na takie rozwiązanie wyraża zgodę, to nie ma sprawy.

    art.88 kp nie wymaga zgody

    KG

  • 7. Data: 2007-06-06 11:51:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>