  • 1. Data: 2004-09-27 21:24:41
    Temat: dane osobowe - handel
    Od: "virooz" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Jakas firma, na razie nie wiem która odsprzedała moje dane osobowe i rozlazły
    sie one po pocztowych spamerach. W skrzynce pocztowej znajduje teraz listy
    ktore mnie zapewniaja ze wygram w roznych loteriach, schudne 100 kilo w
    tydzien :).
    Chciałbym napisać do najaktywniejszego spamera mail powołujący się na kodeks
    karny. Szukałem różnych paragrafow, ale to co znalazłem odnosi się do
    nielegalnego posiadania i obrotu danymi, ale komputerowymi.
    Czy ktos mogłby mnie naprowadzic na konkretny paragraf kodeksu karnego
    dotyczacy nielegalnej dziłalnosci tej firmy.

    Pozdrawiam
    virooz

  • 2. Data: 2004-09-28 04:52:07
    Temat: Re: dane osobowe - handel
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l>

    Użytkownik "virooz" <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktos mogłby mnie naprowadzic na konkretny paragraf kodeksu karnego
    > dotyczacy nielegalnej dziłalnosci tej firmy.

    Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o swiadczeniu uslug droga elektroniczna
    (Dz. U. z 2002 Nr 144 poz. 1204):

    Art. 10.
    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej
    do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w
    szczególności poczty elektronicznej.

    Art. 24.
    1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione
    informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-09-28 08:43:44
    Od: "virooz" <v...@W...gazeta.pl>

    > Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o swiadczeniu uslug droga elektroniczna
    > (Dz. U. z 2002 Nr 144 poz. 1204):
    Wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie.
    Chodzi mi o zasypywanie tradycyjnej skrzynki pocztowej papierowym spamem.
    W paru firmach udostępniłem dwoje dane, ale jedynie do przetwarzania a nie do
    wymiany pomiędzy firmami. Teraz chciałbym przemówić do najaktywniejszego
    zasypywacza mojej skrzynki, żeby poinformował mnie, która firma wbrew mojej
    zgody udostępniła innym moje dane.
    Transakcja wymiany danych była niezgodna z prawem ponieważą nie wyraziłem
    zgody na hadlowanie danymi. Świadomie czy też nie postąpili wbrew prawu.
    Firma sprzedająca moje dane zlamała ustawę o ochrnonie danych, firma kupującą
    brała udział w nielegalnej transakcji, jaki na to jest paragraf?

    Pozdrawiam
    virooz

  • 4. Data: 2004-09-28 09:02:12
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l>

    Użytkownik "virooz" <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kupującą
    > brała udział w nielegalnej transakcji, jaki na to jest paragraf?

    Paragrafow odnosnie odpowiedzialnosci karnej niekoniecznie trzeba szukac w
    KK. Tutaj analogicznie jak w ustawie o swiadczeniu uslug droga elektroniczna
    przepisy karne znajduja sie w Rozdziale 8 ustawy o ochronie danych
    osobowych. A do Twojego problemu zastosowanie znaduje szczegolnie Art. 51
    ust. 1 tejze, ktory mowi o tym, ze:
    Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych
    osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-09-28 09:08:50
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

> [...]

    > danych osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom
    > nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo

    owszem ale tu jest latwiej wystraszyc spamera niz dochodzic kto sprzedal
    /udostepnil te dane.

    --
    fi5h

  • 6. Data: 2004-09-28 10:15:44
    Od: "virooz" <v...@W...gazeta.pl>

    fi5h <f...@o...pl> napisał(a):

    > owszem ale tu jest latwiej wystraszyc spamera niz dochodzic kto sprzedal
    > /udostepnil te dane.

    Tak, bardziej chodzi mi o nastraszenie natarczywego spamera, ale dowiedzenie
    się kto rozprowadza na lewo i prawo moje dane osobowe nie byłoby złe. Wydaje
    mi się, że nie jestem jedyną osobą, której danymi handlowali. Można zebrać
    grupę osób poszkodowanych i wytoczyć proces o odszkodowanie w kwocie iluś tam
    set tysięcy, które mają zostać przekazane na wskazany przez nas cel dobroczynny.
    BTW jaki jest paragraf na współudział w przestępstwie?

    Pozdrawiam
    virooz

  • 7. Data: 2004-09-28 18:42:00
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l> napisał w wiadomości
> [...]
    nieupoważnionym,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

    Mam pytanie dotyczących numeru IP komputera, z którego zostaje dokonana
    łączność z internetem i maila.
    Czy numer IP i mail są danymi osobowymi? Czy można upublicznić numer IP na
    forum, na którym ktoś utrudnia życie innym? Numer IP jest numerem komputera,
    z którego się łączymy i w dodatku nie musi być to nasz komputer (kafejka,
    kolega), wydaję się mi się, że IP nie podlega ochronie. Oczywiście nie mam
    pewności dlatego chciałem się upewnić.

    pzdr
    gear

  • 8. Data: 2004-09-29 08:24:42
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l>

    Użytkownik "gear" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolega), wydaję się mi się, że IP nie podlega ochronie. Oczywiście nie mam

    E-mail to rzeczywiscie dane osobowe mowi o tym ustawa i operuje pojeciem
    adresu elektronicznego, ale numer IP, zgodnie z definicja danych osobowych -
    danymi osobowymi nie jest, poniewaz dotyczy nie konkretnie zidentyfikowanej
    osoby ale lokalizacji w sieci i jest przypisany maszynie a nie czlowiekowi.

    pozdrawiam